[LINUX:12343] YAZILIM IHTIYACIMIZ-UZUN...

Subject: [LINUX:12343] YAZILIM IHTIYACIMIZ-UZUN...
From: R. Tolga Korkunįkaya (tolga@www.soc.metu.edu.tr)
Date: Sun 23 Jan 2000 - 03:35:02 EET

Once bir aciklama, bu sistemin kurulmasi icin bir kisiden
fazlasina ihtiyac oldugunu zannetmiyorum. Ustelik
uzerinde oynayacagimiz veriler *ust duzey gizlilik*
derecesinde olacagindan bir kisi ile calismayi tercih ederim.
Bu yuzden part-time bir is degil, ve ihtiyac duydugumuzda
servis verebilecek birisi olmali yani Ankara'da.
Sistem kurulduktan sonra ihtiyac gereginde servis ucreti
odenecek, ve sistemi Internet'e acmak gibi bir durum
KESINLIKLE soz konusu degil, bu yuzden uzaktan yonetim
ve destek mumkun degil.

Pekala, dusundugumuz sistemin ana hatlari ilisikteki
resimde gosteriliyor. Tam olarak istedigimiz sistemi
yapamayacagimizin bilincine vardik, o zaman bazi onceliklere
yer vermeyi kabullendik. Telefon sisteminin kurulmasi bu
isin disindadir.

1. Linux makinede sql veri tabani calisacak. Ayni zamanda
dosya paylasimi icin samba sunucu olacak.
2. Istemciler Win98 olacak.
3. Veri girisi es zamanli olarak 10+ istemciden yapilabilecek.
4. Veri tabanina girecegim 5000+ tel numarasini ve bunlara ait
kisisel bilgileri ayrica bir dosyada saklayip, bu numara ve bilgileri
gorusmeyi yapan istemci bilgisayarda acilan soru formunda gosterebilir
miyim? Boylece gorusmeyi yapan kisi isim ile hitab edebilir, ve ayni
kisiye surekli olarak yas, cinsiyet, vbenzeri sorularin sorulmasi
onlenebilir.

SORU 1: Veri girisini nasil bir arac (browser ...???) ile yapabiliriz?

SORU 2: Soru formlarinin degisikligi oldukca SIK olacagindan, formlarin
        degisikligi ne kadar kolay olabilirse o kadar iyi. Oneriler?

SORU 3: Form degistiginde veri tabaninda otomatik olarak forma uygun
        bir dosya acilabilir mi? Bu veri dosyasi (virgul veya tab)
delimited
        ascii dosyasi olursa yeterli.

SORU 4: Ben bu dosyayi win98 yonetim makinesinden her 10 dakikada bir
        guncelleyerek SPSS istatistik programina (scripting ile)
okutabilirim.
        Bilmem gereken bazi zorluklar var mi? Eger yoksa yine scripting
        ile otomatik olark frekans, grafik ve dahil her bir istatistik
        halti yapabilirim.

SORU 5: Su ana kadar bu sistem MS Access ile gayet kolay olarak
yapiliyor.
        Ancak her bir istemci icin ayri bir veri dosyasi aciliyor ve
bunlar
        maalesef elle manuel olarak toplanip bir araya getiriliyor vs.
Access
        kullanilmaya devam edilebilir mi? Zira form hazirlamak kolay ve
de eger
        kullanilabilirse access deki "dial" komutunu kullanabilirim, bu
durumda
        her makinede bir modem gerekir.

SORU 6: 5000+ kisilik gorusme dosyasindaki isimler rastgele olarak
        istemcilere gonderilecek ve bir kez gonderilen numara ve isim
        tekrar baska istemciye gonderilmemeli, mumkun mu?

SORU 6: Gorusme talebi reddedilen isimler (ve numara tabii) veri
tabanindan
        bir daha aranmamak uzere silinebilir mi? Eger bu yapilamaz ise
forma
        ileriki gorusmeleri yapmayacak (checkbox) alanini koymam
gerekir. Bunun
        yerine veri tabanindan sil demem daha pratik olur, mumkun mu?

SORU 7: Access yerine Win98 uzerinde kullnabilecegim alternatif
programlar
        (SQL veri tabanlarina has mesela) mevcut mu? Kullanimi kolay mi?

SORU 8: Pstgres mi MySql mi?

SORU 9: Tum bunlari bir NT makine kurarak yapmam daha kolay olur mu?
        Hem de ekonomik?

SORU10: Bu sistem icin kullanilacak Linux dagitimi Slackware veya RedHat
        tabanli olabilir. RedHat/Mandrake tercih sebebidir. Zira ben
goruldugu
        uzere acemiyim, ve her zaman burada olmadigim dusunulmeli. Linux
        sunucu icin hardware konfigurasyonu icin sartlar nelerdir, SCSI
disk?
        Ram? Islemci? Minimum konf ne olmali?

COK UZUN oldu biliyorum ama, detaylari onceden dusunmek zorunda
oldugumu biliyorsunuz. Bir de sunu ekleyeyim, sizden bilgileri alip
kendim yapacak degilim, icimizden biri para kazansa fena mi olur...
Tum onerilerinizi ve tahmini butce teklifinizi bekliyorum, fazla ucmayin
lutfen *g*

sevgiler, iyi calismalar
r.tolga

                   Raif Tolga KORKUNCKAYA
               P O L A R   A R A S T I R M A
Mahatma Gandhi Cad. 20/1        Tel. +90 312 447 7000
06700 G.O.P  A N K A R A        Fax. +90 312 447 7358
tolga@polararastirma.com.tr    http://www.polararastirma.com.tr