[LINUX:12341] Re: spam

Subject: [LINUX:12341] Re: spam
From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Sun 23 Jan 2000 - 02:13:02 EET

> Sinan ULKER wrote:
>
> Merhaba,
>
> Redhat 6.0 uzerinden sendmail 8.9.3 kullaniyorum. Soyle bir seyyapmak
> istiyorum:
>
> birisi benim mail server ima baglandigi anda "mail from" satirini
> kontrol edip eger benim belirttigim map de yoksa access denied
> vermesini istiyorum.
>
> 8.9.3 de access.db icerisinde "domain_adi REJECT" dedigimde bunu
> yapiyor ama ancak benim belirtigim domainler icin bunu yapiyor.
>
> Benim istedigim ben sadece izin vermek istedigim host lari yazim. geri
> [...]

Merhaba,

Yapmak istedigin senin uzerinden disariya mail gonderilmesini kisitlamak
mi? Yoksa sana gelen mailleri belli domainler icin kisitlamak mi?

Sendmail 8.9.3'te relaying olarak tabir edilen ve ucuncu kisilerin senin
uzerinden mail gondermelerini kontrol eden ozellik standart olarak
aciktir. Yani sistem uzerinden disariya ve sisteme mail gelir ancak
ucuncu kisiler sistem uzerinden baska bir yere mail gonderemezler.

Ancak senin istedigin belli kisilerin sana mail gonderememesi ise bu
konuda birsey soyleyemeyecegim. Sadece senin yaptigin gibi access.db
icine 'bana mail gondermeyecekler' listesi olusturabilirsin.

Iyi calismalar

--
Ertan Kucukoglu
ertank@ozlerplastik.com