[LINUX:12272] Çift ethernet karti...

Subject: [LINUX:12272] Çift ethernet karti...
From: Taner TANRISEVER (taner@balikesir.edu.tr)
Date: Thu 20 Jan 2000 - 17:34:56 EET

Bir kac gün once gonderdigim mail kaybolmasina karsin bir mail daha
gonderiyorum. belki bu gruba ulasir (bir yerlerde mail canavari mi varki).
Daha once cift ethernet karti ile ilgili problemimden bahsetmis ve gruba
ulasmayan mailimde bir tip adres cakismasindan soz etmistim. belki birgun
o mail ulasir...
RH6.1 makinaya 2 PCI kartini bir daha taktim. bir daha denedim.
iki kartta ilk kurulusta faarkli adresleri aldiklarini gosterdi.
ifconfig dedigimde farkli adreste olduklarinida gordum ama onlar
calismamakta inat edince bari bu adresleri ben linuxconf kullanarak heriki
ethernet karti icin ayri ayri elle gireyim dedim. Optional oldugundan daha
once girmemistim.
bu adresleri eth0 ve eth1 icin ayri ayri girince acilista heriki ethernet
kartida fail oldu. linuxconf ile eth kartlarin adreslerine baktigimda eth1
verdigim adresler ayni zamanda eth0 da oldugunu gordum...
Benim vardigim sonuc : eger linux a birakirsam olayi heriki ethernet karti
icin ayri adresler oldugunu soyluyor. ama ben bak bu ethernette bu adres
diegrinde bu adres var deyince "ki onun verdi adresleri girmeme karsin"
sapitiyor.
yoksa 2 NE2000 kart ayni makinada calismiyormu?