[LINUX:12108] Re: itu linux

Subject: [LINUX:12108] Re: itu linux
From: Erhan Bilgili (erhan@altay.adm.deu.edu.tr)
Date: Wed 12 Jan 2000 - 03:02:50 EET

        merhaba,

        arkadaslar belki ukalalik ile suclayacaksiniz ama ben su "linux
grubu",linux isletim sistemi gibi laflardan kIl kapIyorum.yani koskoca bir
sistemi sadece bir kernel ile adlandirmak bana cook sacma geliyor.ayrica
yeni baslayanlarada kotu ornek oluyor dusuncesindeyim.

        peki ne yapilabilir ?acikcasi ben olsaydim "acik yazilim grubu"
veya "free software group" veya en azindan "gnu gelistirme grubu" gibi
isimler kullanirdim.ne olur yanlis anlamayin sadece fikrim belirtiyorum.
sanli linus torvalds birgun bir kernel yazmista sonra insanlar onun icin
ek programlar yazmislar , sonrada "linux" dogdu gibi oluyor. tam tersine
gnu linux kernelinden daha once vardi.tam olarak calisan bir isletim
sistemi icin sadece kucuk bir parcayi dolduran bir program. mesela richard
stallman in baslattigi GNU Compiler Collection projesi linux kernel den
kat ve kat daha karmasik ve tam anlamiyla OPEN SOFTWARE dir. veya ayni
durumda olan glibc. nicin o zaman sisteme glibc demiyoruz ? ayrica linux
ismi acikliktan biraz daha uzakta kaliyor.

        su sisteme GNU/Linux , en azindan buyuk parcasinin esas ait oldugu
GNU ismini kullansak nasil olur ?

        Erhan Bilgili