[LINUX:12106] Hylafax E-Mail Yonlendirici ile ilgili gerekli dosyalar !

Subject: [LINUX:12106] Hylafax E-Mail Yonlendirici ile ilgili gerekli dosyalar !
From: Dogan Zorlu (dogan@grup.com.tr)
Date: Wed 12 Jan 2000 - 01:47:09 EET

Selam,

Hylafax receive que icindekileri belirtilen bir e-mail edresine .tiff olarak
attach edip gonderen iki porgrami http://www.grup.com.tr/linux/hytiff.tar
adresinden dl ediniz.

Bu sekilde yapmak, sf (sendfile) i yazdiktan sonra aklima geldi. Amacim
linux konsolunda bir komutla bir dosyayi (binary yada text farketmez base64
kodlanmis bir bicimde) e-mail e attach edip gondermekti. Daha onceleri VM/SP
kullandigimiz zamanlarda boyle birsey vardi ve cok kullanisli geliyordu
bana. Bunun icin ozel bir uuencode yazdim. Sonra bunu sf icin kullandim.
Dileyenler http://www.grup.com.tr/linux adresinden bu utility yi dl
edebilirler.

Sonra bunu hylafax icine port ettim. Yaklasik 1 aydir bu sekilde
kullaniyoruz ve henuz hicbir fax kaybetmedik.

Yapilacaklar:

1. Hylafax i normal olarak kurunuz ve hylafax root dizini /var/spool/fax
seklinde belirleyiniz (default boyle geliyor.)

2. Ekteki dosyayi / dizinden tar xvf komutuyla aciniz. (bu durumda
/usr/bin/ue ve /var/spool/fax/bin/faxrcvd adlarinda iki adet dosya expand
edilecektir.

3. /var/spool/fax/bin/faxrcvd scripti icindeki SENDTO karsisindaki e-mail
edresini istediginiz e-mail ile degistiriniz. (Aksi halde sanirim bizim
sekreter biraz sasiracaktir size gelen faksar eline gectikce !:) )

4. Islem tamam.

Bu kisim alinan faxlarin .tiff elde edilmesini sagliyor.

Win client lardan Fax gondermek icinse:

1. whfc (http://www.grup.com.tr/linux dan dl edilebilir) kurunuz.
2. whfc klasorunden konfig. programini calistirip server ayararini yapiniz.
3. Apple Laserwriter yazicisini ekleyip port olarak whfc seciniz
4. Bir sinama sayfasi bastirip sonucu kontrol ediniz.

Isinizi gormesi dilegiyle..

Dogan Zorlu
Grup Yazilim,IZMIR