[LINUX:12104] Re: suid php3 script

Subject: [LINUX:12104] Re: suid php3 script
From: Burak DAYIOĞLU (burak@hacettepe.edu.tr)
Date: Wed 12 Jan 2000 - 00:40:55 EET

Gorkem Cetin wrote:

> Selami hakli, bash 2.0 ile birlikte guvenlik onlemi olarak SUID betikler
> calistirilamiyor. Yapmaniz gereken /etc/passwd ve /etc/shadow dosyalarinin
> sahibini ve gerekiyorsa grubunu nobody olarak degistirmek, boylece nobody
> altinda calisan Apache sunucusu sistem uzerindeki bu dosyalarda degisiklik
> yapabilir.

Bunu kesinlikle tavsiye etmem. Bu dosyaların bütünlüğü ve (shadow için)
gizliliği sistem bütünlüğü için son derece önemlidir. nobody'e
devredilen bu iki dosya sistemdeki diğer kullanıcıların kolayca n farklı
yöntem ile izinsizce daha yetkili bir düzeye gelmeleri ile sonuçlanır.

bunun yerine php script'inizden setuid shell script'lerini çağırarak o
script'lerden adduser vs.'yi çağırabilirsiniz. Shell script'lerinizin,
ya da sarmal (wrapper) olarak ne kullanıyorsanız onun güvenliği sizin
güvenliğiniz anlamına geleceğinden son derece dikkatli ve özenli
yazılmalılar...

selamlar,
-bd