[LINUX:11982] Re: guvenlik

Subject: [LINUX:11982] Re: guvenlik
From: dd (dd@sunburn.eng.emu.edu.tr)
Date: Fri 07 Jan 2000 - 14:58:58 EET

eer ICMP nukelardan bahsediosaniz (sadece IRC server'dan disconnect
etmenize neden olan) her isletim sisteminde yiyebilirsiniz, kullandiginiz
client'a atiliyor o cunku (client-side nuke icin gecerli
bu. server-sidelar server'a atilior ve atinca kline yeme ihtimaliniz az
diil <;P). bu durumda firewall kullanmak yerinde olabilir (ipchains
mesela).
a bir de artik cou IRC serverda IPler gizlendigi icin nuke yeme/atma
ihtimali yok artik (bi ara IPler yine bulunabiliodu ama sonradan
kapatildi bu acik).
Linux'ta bulunan nukelar da dier nukelar gibi her turlu makinaya
atilabilir ancak etkili olur mu, o attiiniz makinadaki isletim sistemine
baali.

bence birakiniz nuke'u, flood'i, repeat'i, mutlu mutlu IRC'nizi yapiniz =]

sevgilerle,
dd