[LINUX:11921] Re: ip forwarding problemi

Subject: [LINUX:11921] Re: ip forwarding problemi
From: Dogan Zorlu (dogan@grup.com.tr)
Date: Thu 06 Jan 2000 - 10:45:14 EET

Merhaba,

proxy nin gerisindeki makinalarin ip lerine disardan ping edememeniz gayet
dogal. O ip ler icin herhangi bir tanim mevcut degil. (Route tanimlari yok).
Eger icerden disari ping edip baska portlari kullanamiyorum diyorsaniz, masq
icin kullandiginiz komutu buraya gonderirseniz yardimci olabiliriz.

Ornegin redhat 6.0 ile :

ipchains -F
ipchains -A forward -j MASQ -s 0.0.0.0/0 -d 0.0.0.0/0 -p ALL

seklinde bir satirlarla forwarding i devreye soktugunuzda sorun kalmamasi
gerekir. Dilerseniz bunu bir deneyin.

Dogan Zorlu
Grup Yazilim, IZMIR