[LINUX:11873] Re: slackware ses karti

Subject: [LINUX:11873] Re: slackware ses karti
From: Dogan ZORLU (dogan@grup.com.tr)
Date: Tue 04 Jan 2000 - 16:57:57 EET

Dayanamayip bende bisiler yazacagim,

Simdi amac bilgisayarin donanim detaylari da dahil herseyini bilen,
biraz shell programlama bilen bir end user profili olusturmaksa bazi
arkadaslarin dusunceleri dogru olabilir. Fakat, guncel end user
profiline bakarsak bu dusunce ve ideal bir utopyadan oteye gidemez.

Ben kendi adima son kullancinin sisteminin, Linux u kendisine oneren
kisi tarafindan kurulmasi ve konfigure edilmesi taraftariyim. Eger son
kullanici root olarak girip herseyi ucurmaz ve normal bir account la
mkainasini kullanirsa, yuzyillar boyu bile Linux unu cokmeden
kullanabilir degil mi ?

O halde iki grup son kullanici profili dusunebiliriz. Arastirmaya zamani
ve meraki olan kullanicilar ve butun bilgisayar gereksinimi ofisteki
accounting uygulamasini kullanmak olan diger grup.

Benim kullanicilarimin nerdeyse tumu bu ikinci grupta ve bu sayede bir
modem yardimiyla Izmir den Alanya ya kadar uzanan bir bolgedeki
musterilerimin ofislerine, bir modem yardimiyla uzaktan sistem destegi
verebiliyorum.

Eger son kullanici profilim birinci gruptan insanlardan olussaydi,
sanirim bir helikopter ve 100 tane de sistem destek uzmanina ihtiyacim
olurdu. Zira ne kadar arastirirsa arastirsin insanin kendi basina
cozemeyecegi sorunlarla karsilasmamasi mumkun degildir.

Dusunun, aksam tam ucak inmek uzereyken kendi ses kartini tanitmaya
calisirken makinasini cokertip ag yazicisinin devre disi kalmasina
neden olan bir merakli kullanicimizin basimiza acacagi isi.

Zaman zaman hepimize gelip birileri "Abi ben bilgisayar ogrenecegim
hangi dili ogrenenyim ?" diye sormaya gelir. Ben genellikle "Ne is
yapiyorsun ? ... Haa muhasebe mi sizin ofiste hangi uygulama calisiyor ?
.. Iyi, o zaman bir dil ogrenmeye celisma, o uygulamayi iyi ogren.
Butun puf noktalarini ogren. Bu senin gelirini de artiracaktir is
imkanlarini da. Eger gerekirse uzmanlarina program yazdirirsin" tarzi
cevaplar veriyorum.

Neyse bu kadar yazmisken birde su beles (kaba tabir icin pardon) program
olayina. Eger bir devlet kurulusundan para kazaniyor ve bos
zamanlarinizda Linux la ugrasiyorsaniz, herseyin bedava olmasini
isteyebilirsiniz. Fakat ticari kuruluslar para kazanmak zorundadirlar.
Ben kendi adima, Linux in kurumsal olarak kullanilabilmesi icin yaptigim
calismalarda hep karsima gelen su sorunu gordum: (P: Patron B: Ben)

P: Linux mu yukleyelim ? Neden ne guzel idare ediyorlar iste ...
B: Efendim, Linux sayesinde guvenli bir isl. sistemini birsuru
komponentle birlikte kullanma olanagi saglayacagiz. Musterimizin hem
internet hemde DB serveri olarak calisacak bu sistem. Ayrica bizim
otomasyon sistemimiz icin stable bir altyapiya kavusmus olacagiz. Hem
uzaktan yonetim ozelliklerimiz de artacak.

P: Iyi de kardesim bizim elimize ne gececek ?
B: Efendim, installation ucreti aliriz. Ve Gerekirse kurumsal yillik
sistem destegi anlasmasi yapariz. Ulkemiz adina da gereksiz miktarda
disariya para akisini onlemis oluruz ve musterilerimize daha ucuz
cozumler onerebiliriz.
P: ?

P: Iyi de obur sistemin kendinden zaten %30 kazaniyorduk. Ustunde
calisan her uygulamayi da satiyor yine %10-20 kazaniyorduk. Niye tutup
bindigimiz dali keselim ki !
B: Kem kumm...

Burada diyalog haliyle epeyi abartili. Ama temel temayi iyi vurgulamak
istedim.

Bilmem biraz olayin ticari kaygilari olan bir isletmeden nasil
gorundugunu anlatabildim mi.

Sonuna kadar okudugunuz icin tesekkurler.

Dogan Zorlu