[LINUX:11841] Re:Son kullanici(was:slackware ses karti)

Subject: [LINUX:11841] Re:Son kullanici(was:slackware ses karti)
From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Mon 03 Jan 2000 - 18:39:10 EET

  Ben de guclu ve esnek bir isletim sistemini tercih
ediyorum, o yuzden bu listedeyim :) Ama linux
avantajlarindan sol kullanicinin da faydalanabilmesi
cok guzel olurdu. Hem son kullaniciya baska
alternatifler sunulmus olur, hem de linux un
yayginlasmasinda ve "tanitilmasinda" bir kac adim daha
atilmis olunurdu. Ben son kullanici olsam, kernel
derlemeden, modullerle ugrasmadan, bilmem kac cesit
konfigurasyonla ugrasmadan ( server kurmayacagima gore
cok da gerekli olmayacak ) linux un avantajlarindan
faydalanabiliyorsam ( MS e kiyasla daha az gocme, daha
rahat sorun giderme (alternatif konsollar ), Xwindows
da istedigim secimi yapabilme ( kde, vs ) gibi )
ustelik de bu isletim sistemi bedava ise, bunu tercih
etmez miyim ?

  Her ne kadar linux network islemleri vs icin
yazilmis bir isletim sistemi olsa da, bilgisayar
basinda oturan son kullanici sayisi mi yoksa admin
sayisi mi daha fazladir ? Linux un son kullaniciya
hitap etmesi gerekir bence. Belki MS in yaptigi gibi
iki farkli versiyon linux olabilir ( slackware-redhat
.), ya da mandrake deki gibi , configurasyonlar
scriptlerle , daha da kolay bir hale getirilebilinir,
boylece isteyen utilitilerle "isini gorecek kadar"
sistemini ayarlayabilir, isteyen ve "bilen" de
kofigurasyon dosyalariyla daha detayli ve hassas
ayarlamalarla sistemini tam olarak istedigi gibi
konfigure edebilir.
Ama sonucta, linux un yayilmasini istiyorsak, son
kullaniciya linux un kolay oldugunu gostermek , ya da
linux u son kullanicinin da kullanabilecegi bir hale
getirmemiz gerekir. Performans dan odun vermek degil
amacim, ama "esnek" bir isletim sisteminde istenilen
her sey yapilabilir :)

                                     Onur KUCUK