Fake Mail

Subject: Fake Mail
From: Attila Ozgit (ozgit@metu.edu.tr)
Date: Fri 31 Dec 1999 - 11:40:33 EET

Degerli Liste Uyeleri;

[Birden fazla kopya icin ozur dilerim.]

Bilindigi gibi, bundan 1 ay kadar once "ozgit@metu.edu.tr" adresinden cikmis
gibi gozuken onlarca anlamsiz e-posta kopyasi bu listelerde dagilmisti.

Daha sonra liste uyelerine tek tek attigim mesajlarla durumu aciklamis,
e-posta'nin "fake" oldugunu benim tarafimdan atilmadigini bildirmistim.

Yaptigim arastirmalarda, e-posta'larin cikis noktasindan, listelere varisina
kadar izledigi zinciri saptayarak, zincir uzerinde yer alan ilgili kuruluslarin
teknik ve idari yonetimleri ile yaptigim gorusmeler sonucunda, eylemi yapan
kisiyi saptadim ve tum delillerle birlikte 50 sayfalik bir raporu hazirlayarak
Cumhuriyet Savciligi'na basvuru'da bulundum.

Savcilik dilekcemin son paragraflari soyle:

"....

Ozetledigim olay ve olaya iliskin olarak sundugum deliller/bilgiler baglaminda
yapilan eylemin, (a) sahsima karsi yapilmis ve kisilik haklarimi zedeleyici, (b)
sahte e-posta mesaji (fake e-mail) üretmek ve sahte mesaji çok sayida gondermek
yoluyla herhangi bir zamanda herhangi bir kisinin kimligini kullanabilme
potansiyeli barindirmak sureti ile kamu sucu olusturucu niteliklerinin oldugunu
dusunuyorum.

1992 yilinda Internet'i Türkiye'de ilk olarak kurup baslatan ve Turkiye'de
Internet camiasinda uzun bir suredir yeterince taninan bir kisi olmam nedeni
ile, bu olayda kisisel haklarima saldiri yapilmis olmasinin yanisira, esas
olarak yapilan eylemin kamu sucu olusturma kismini ozellikle onemsiyorum.

Sonuc olarak, kimligimi kullanmak yolu ile listelere sahte e-posta mesaji
gonderip kisisel haklarima acik bir saldiri olusturan, sahte e-posta mesaji
uretmek yoluyla ve bu sahte e-posta mesajini onlarca kez gondererek bir
sahtecilik ve spam eylemi sonucunda sahsima ve kamuya zarar verme eylemi
gerceklestiren, daha da onemlisi Internet üzerinde herhangi bir anda herhangi
bir sahte kimlik kullanma potansiyelini acikca sergileyen xxxxxxx xxxxxxx'in,
manevi tazminat talep etme hakkimi sakli tutarak, yukarida ozetledigim TCK 525
hükümlerince ve genel anlamda sahtecilik yapma suclarindan gerekli
sorusturmasinin yapilarak adalete teslim edilmesi ve eylemin kamu sucu olusturma
boyutu goz onune alinarak ilgilinin hizmetten yasaklanmasi icin geregini
bilgilerinize sunarim."

Konuyu liste uyelerinin bilgisine sunmak istedim.

Saygilarimla.

-attila