[LINUX:13144] Re: Coklu sistem acilisi

Subject: [LINUX:13144] Re: Coklu sistem acilisi
From: Murat Demirten (demirten@bilmuh.ege.edu.tr)
Date: Thu 24 Feb 2000 - 01:19:32 EET

Bunun gibi pek cok derde deva HOWTOlarda var fakat hala okumaya alistiramadik
herhalde kendimizi :(

En nezih yol NTnin loaderini kullanmak(en iyisi sadece linux kurmak tabi ama
madem eNTi de olacak :))
Bunun icin once 98 sonra eNTi sonra da linuxu kurun
Lilo programini eger MBRye yukleyecek olursaniz eNTinin loaderi disable olacagi
icin once lilo sonra eNTi loader gelir ki zaman kaybindan baska bir sey degil
Bunun icin liloyu root partitonunuzun basina kurun, mesela /dev/hda2 ye
/etc/lilo.conf dosyasinin icinde boot=/dev/hda yaziyorsa bu demektir ki lilo
MBRye kurulu
siz bunu linux root partitionunuz neyse o deger yapin.Mesela linux /dev/hdc3'e
kurulu ise /etc/lilo.conf dosaysindaki satiri
boot=/dev/hdc3
seklinde degistirip lilo komutunu verin(komut demek yanlis ama neyse:))
Daha sonra yine linuxta iken
dd if=/dev/hdc3 of=/DebianLinux.lnx bs=512 count=1
komutunu verin.(Burada root partitionunuzun /dev/hdc3 oldugunu varsayiyoruz)
/DebianLinux.lnx adli bir dosya olusacaktir.
simdi bu dosyayi nt sistemimize almamiz lazim, kerneldan ntfs destegi yoksa bu
isi disketle yapicaz demektir.
Bir disket takin ve mount -t vfat /dev/fd0 /mnt/floppy
gibi bir komutla floppyi bir dizine mount edin.
daha sonra
cp /DebianLinux.lnx /mnt/floppy/
umount /mnt/floppy
komutlarini verin ve linuxu kapatip eNTiyi acin.
Diskete cekmis oldugunuz dosyayi eNTinin kok dizinine kopyalayin(C)
eNTinin kok dizininde boot.ini adli bir dosya vardir. O dosyanin permissionlari
once degisiklik yapilabilir hale getirin.
Dosyanin yapisi yaklasik su sekilde olacaktir
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Windows NT Workstation ...
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Windows NT Workstation ...

Simdi bu dosyanin sonuna su satiri ekleyin
C:\DebianLinux.lnx="Debian GNU/Linux Server"

daha sonra dosyayi kaydedin, ne olur ne olmaz diyerekten permissionlari eski
haline getirin ve restart.

Murat Demirten
Ege University Computer Engineering