[LINUX:13024] monitor ayarlari

Subject: [LINUX:13024] monitor ayarlari
From: A T AKBUNAR (atakp@uludag.edu.tr)
Date: Tue 22 Feb 2000 - 09:49:09 EET

Uzun ugraslardan sonra ekran kartimi tanitabilmistim. Su anda 15
inch'lik ekranimda 14" goruntu alabiliyorum. Kendi tercihlerimle 800x600
ve 1024x768 cozunurluk tanimlamistim. Ctrl+alt+ (+/-) ile cozunurlukleri
degistirebiliyorum, ama, 800x600'de goruntu ekran buyuklugunun ustunde
(14" kullaniyor, bunun cevrsi siyah, gorüntü bu 14"in ustunde sanki
virtual desktop secmisim gibi, XF86config'de butun virtual satirlarini
silmeme ragmen). 1024x768'de ise monitor zorlaniyormuscasina ISLIK
sesine benzer tiz bir ses veriyor, bunda da 14" ayarinda goruntu var. X
haricinde monitor 15" kullaniliyor.

Monitorun onundeki ayar dugmeleriyle oynamadan 15"lik ekranimi
dolduracak bir goruntu ayarlamasi konusunda onerilerinizi bekliyorum.
Saygilar.

Kartim: s3 trio 3d/2x :-( , XF_SVGA driver, 86c365 seciyorum,ChipID
0x8a10 veriyorum, defaolt color depth 16 veya 24 veriyorum, 8MB ama
beyaz kare kursor cikmasin diye 4096 bayt olarak tanimliyorum), Vestel
15" monitor
(Non-Interlaced SVGA 1024x768 @ 60 Hz, 800x600 @ 72 Hz seciyorum,
fabrika verileri bununla uyuyor, diger seceneklerden daha tatminkar
sonuc verdi).