[LINUX:12998] Dün çıkan işletim sisteminde BU

Subject: [LINUX:12998] Dün çıkan işletim sisteminde BU
From: Vedat Elçigil (vedo@egelisesi.k12.tr)
Date: Mon 21 Feb 2000 - 14:52:11 EET

Siz siz olun LINUX un değerini bilin. Gözünü sevdiğimin LINUX u :))
LINUX su dahada geliştirip insanları win batağından kurtaralım. . Ben
kurtuldum gerisinden bana ne diyemiyorum.
Dün çıkan işletim sisteminde BUG.

Aşağıda ciddi bir kaynakdan alınan haber bulunmaktadır.
Trajedik bir Komedi...

Windows 2000 sorunlu geliyor
Bill Gates'in Windows 2000 işletim sisteminde ciddi güvenlik sorunlarının
olduğu iddiası hisselerini düşürdü.

Windows 2000, 17 Şubat'tan itibaren ABD'de satışa sunuluyor. Fakat sistem
sorunları ile ilgili spekülasyonlar şimdiden akılları karıştırmaya başladı.
Novell kendi kaynaklarına dayandırdığı açıklamasında, Windows 2000 işletim
sisteminde ciddi güvenlik sorunlarının olduğunu bildirdi. Bu iddia
hisselerin değerini düşürdü.

Açıklamaya göre, Windows 2000 Server'in temel direği sayılan 'Aktiv
Directory' bu hatanın kaynağını oluşturuyor. Sorun, girişleri kontrol eden
ve erişim seviyesini belirleyen bölümde meydana geliyor. Buna göre sistem
ziyarete gelenlere kısıtlı erişim hakkı vermesi gerekirken tam tersini
yapıyor. Yani ziyaretçiye tam ve yükseltilmiş erişim hakkı tanıyor. Bu da
ziyaretçinin istediğinde geniş bir alana müdahale edebilmesi anlamına
geliyor. Geçen hafta sanal dünyada yaşanan saldırı olayları sistemlerdeki bu
tür açıklar sayesinde olmuştu. ZDNet'in konuya dair yaptığı açıklamada ise,
Windows 2000'in bu sorunların yanı sıra farklı 65.000 bug daha içerdiği
yönünde. Microsoft ortaya çıkan sorunları çözmek için ilk patch yazılımını
hazırlamaya başladı bile.