[LINUX:12975] Re: xcdroast

Subject: [LINUX:12975] Re: xcdroast
From: Murat Demirten (omniheurist@bilmuh.ege.edu.tr)
Date: Sun 20 Feb 2000 - 03:39:08 EET

Linux uzerine herhangi bir IDE cd-writer kullanmak istiyorsaniz sunlari
yapmalisiniz:
Cekirdegi yeniden derlemeniz gerekiyor.
Derlerken Block Devices kisminda SCSI Emulation support'i aktif hale getirin ve
yine Block Devices kismindaki INCLUDE ide/atapi CDROM support'i
MUTLAKA ama MUTLAKA kaldirin.
Daha sonra SCSI Support kismina gecin
 Buradan SCSI Support, SCSI CDROM Support ve SCSI Generic Supportu aktif hale
getirin. Ve tum bunlari kesinlikle kernelin icine gomun, modul olarak
yuklemeyin, calismayacaktir.
Sonra kerneli derleyin
Bu asamadan sonra yapmaniz gereken /etc/lilo.conf dosyasinin icine
append = "hdc=ide-scsi"
satirini yerlestirmek olmalidir.
lilo programini calistirarak lilo.confun yeniden okunmasini saglayin.
Ardindan bilgisayari derlemis oldugunuz yeni cekirdekle acin. Ekranda Detected
SCSI Cdrom... gibi satirlar gorduyseniz islem tamam demektir.
Artik xcdroast programiyla cd-writerinizi kullanabilirsiniz. Tabi ki /dev/hdc
olarak degil /dev/scd0 olarak :))
NOT: eger bir de cdromunuz varsa append satirini append ="hdc=ide-scsi
hdd=ide-scsi" sekline getirin ve cdromlari /dev/hdx seklinde kullanan
programlarin calismasi icin ayarlari /dev/scdx sekline getirin.
cdrecord programiyla yazmak isterseniz cdrecord speed=4 dev=0,0,0 xxx.raw
seklinde cdwriterinizi scsi kanalinda 0,0,0 olarak gostermeniz gerekebilir.
Buradaki rakamlar scsibus,target,lun degerleridir.

Iyi Calismalar,

Murat Demirten
Ege University Computer Engineering