[LINUX:12852] Re: planlama calismasi...

Subject: [LINUX:12852] Re: planlama calismasi...
From: Mustafa Karakaplan (mkarakaplan@inonu.edu.tr)
Date: Tue 15 Feb 2000 - 20:46:10 EET

tek HDD ye partition lar acarak da aynis islemi yapababilirsiniz.
veya 2. HD ile de ayni is.
tanimlamalar /etc/fstab da istendigi sekilde ayarlanabilir.

hda1 --> /
hda2 /usr/local
hda3 /home
. /var/spool/mail (kullanicilarin mail leri)
/var/lib/mysql (veri tabani dosyalari)

linux surumune, veya versiyonuna bagmli olmayan her dizin icin bir
partition veya HD olabilir.
(partitionlarin veya HD lerin hangi dizinlere ait oldugunu bir yere
yazin.)

sistemi yeniden kurmak istediginde /home a ait dizini formatlamazsiniz.

kullanicilarin home dizinlerini yeniden kullanabilmek icin

/etc/password
/etc/shadow ve /etc/group
dosyalarinin yedeklenmesi ve yeniden kurdugunuzda ilk is olarak bu
dosyalarin yeniden yerlestirilmesi gerekir. Aksi takdirde /home daki
userlera ait dizin ve dosyalar root a ait olur. Yeniden duzenleme bash
programlama bilmiyorsaniz biraz zahmetlidir.