[LINUX:12824] Re: bir soru

Subject: [LINUX:12824] Re: bir soru
From: Barış Metin (barism@beyu.edu.tr)
Date: Mon 14 Feb 2000 - 20:06:33 EET

Selamlar ;

Dr A T AKBUNAR wrote:

> Linux'la yeni tanistim. Mandrake 6.x'i 3 gunluk ugras sonucunda
> yuklemeyi basarabildim.
> Ancak, hala linux'un grafik yuzu ile tanisamadim. Ne zaman startx desem
> bir suru ugrastan
> sonra fatal error veriyor. SETUP ile x-configurator kullaniyorum. Ancak
> yine de ekran kartimi tanitamadim. Dolayisiyle henuz KDE yuzunu
> goremedim. Metin tabanli kullanimsa
> bana cok yabanci.

Ekran kartınızın markasını da soyleyebilirseniz daha cok bilgi vermis
olursunuz.
Belkide linux de surekli sorun çıkartan S3Trio3D kullaniyorsunuzdur.

> [...]
> installation'u ile LILO'yu kurdum. Bana tercih sormadigi icin kendi
> default'u ile kuruldu. Simdi boot ettikten sonra 5 sn bekliyor, birsey
> yazmazsam Linux'a geciliyor. Bilgisayarimi
> cocuklarim da kullandigi icin LILO konfigurasyonunu ya 5 sn bekledikten
> sonra DOS'a acilacak sekilde veya surekli yanit bekler durumda (kendisi
> OS secmeyecek) degistirmek istiyorum. Ama nasil yapacagim? DOS'ta
> olsaydi EDIT veya NOTEPAD ile satir degistirmek kolaydi, ama LINUX'da
> edit'in karsiligi nedir?, ya da LILO DOS (veya Win) ortaminda edit
> edilebilir mi? Yardimci olursaniz sevinirim.

/etc dizini altındaki lilo.conf dosyasındaki oncelikleri degistirerek
bunu yapabilirsiniz.
Edit islemi en kolay "mc" programını kullanılarak yapılabilir. (Dos daki
Norton Commander
ın cok benzeri.) mc yi komut satırından "mc" yazarak
çalıştırabilirsiniz.
ornek olarak kendi lilo.conf dosyamda:

boot=/dev/hda
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
prompt
timeout=5000
other=/dev/hda1
        label=nt
        table=/dev/hda

image=/boot/vmlinuz-2.2.9-19mdk
        label=linux
        root=/dev/hda3
        read-only

Buradaki timeout satırı lilo nun bir secim yapmadan ne kadar
bekliyecegini belirtir.

Hangi isletim sisteminin default olarak baslamasını istiyorsanız
lilo.conf unuzda
bu isletim sistemini belirten satırı once yazmalısınız. (ornegin
benimkinde nt oncelikli)

Bu islemleri yaptıktan sonra komut satırından "lilo" yazarak lilo yu
çalıştırmalısınız.

Iyi gunler...

--
Beykent Universitesi