[LINUX:12814] bir soru

Subject: [LINUX:12814] bir soru
From: Dr A T AKBUNAR (atakp@uludag.edu.tr)
Date: Mon 14 Feb 2000 - 12:40:54 EET

Linux'la yeni tanistim. Mandrake 6.x'i 3 gunluk ugras sonucunda
yuklemeyi basarabildim.
Ancak, hala linux'un grafik yuzu ile tanisamadim. Ne zaman startx desem
bir suru ugrastan
sonra fatal error veriyor. SETUP ile x-configurator kullaniyorum. Ancak
yine de ekran kartimi tanitamadim. Dolayisiyle henuz KDE yuzunu
goremedim. Metin tabanli kullanimsa
bana cok yabanci. Bir baska sorunum ise LILO ile ilgili. Mandrake'nin
installation'u ile LILO'yu kurdum. Bana tercih sormadigi icin kendi
default'u ile kuruldu. Simdi boot ettikten sonra 5 sn bekliyor, birsey
yazmazsam Linux'a geciliyor. Bilgisayarimi
cocuklarim da kullandigi icin LILO konfigurasyonunu ya 5 sn bekledikten
sonra DOS'a acilacak sekilde veya surekli yanit bekler durumda (kendisi
OS secmeyecek) degistirmek istiyorum. Ama nasil yapacagim? DOS'ta
olsaydi EDIT veya NOTEPAD ile satir degistirmek kolaydi, ama LINUX'da
edit'in karsiligi nedir?, ya da LILO DOS (veya Win) ortaminda edit
edilebilir mi? Yardimci olursaniz sevinirim.