[LINUX:12801] Re: cc-gcc-make?

Subject: [LINUX:12801] Re: cc-gcc-make?
From: Turan Yuksel (e109796@metu.edu.tr)
Date: Sun 13 Feb 2000 - 10:14:57 EET

On Sat, Feb 12, 2000 at 04:34:52AM +0200, Erem Ors wrote:
> kurmak istedigim bircok program "./configure + make + make install" gibi bir
> yol izliyor. Bu komutlari verdigimde "No acceptible cc found in $PATH" ve
> "make: command not found" gibi hatalar aliyorum.

Alet senin PATH'inde bir C derleyicisi bulamiyor. Asagida RH 6.1 kullandigini
yazmissin, buyuk olasilikla PATH'de yoksa hic yoktur.

> Bir C derleyicisi
> gerektigini dusundum ve "gcc-core-2.95.2.tar.bz2" diye bir paket kurmayi
> denedim; bu sefer de "Config.guess failed to determine the host type. You
> need to specify one" diye bir hata aldim.

gcc kaynak kodu olmasin sakin ? :) Eger bir derleyicin yoksa birseyler
derlemen cok zor. (Tavuk-yumurta)

> 1. cc ve gcc nedir? Bunlar (veya sadece biri) kuruldugunda "make : command
> not found" sorunu cozulur mu?

cc = C Compiler = C Derleyicisi
gcc = GNU C Compiler = GNU C Derleyicisi

Bunlar C kodundan calistirilabilir birseyler elde etmek icin kullanilan
programlardir. Bircok linux dagitiminda cc = gcc (ya da gcc tabanli pgcc, egcs)
esitligi gecerlidir. make ise ayri birsey.

make ise, bircok kaynak kod dosyasindan olusmus bir projeyi dosyalarin
birbirine olan baglarini goz onune alarak derlenmesini saglayan bir
program: eger dosyalardan biri degisirse, sadece o dosya ve o dosyanin
bagladigi diger seyler degistiriliyor.

> 2. "gcc-core-2.95.2" paketini kurmak cozum mu? Dogru yolda miyim?

Hic sanmam. Bence RedHat 6.1'i kurdugun yerde (CD ya da ftp)
make-versiyon.i386.rpm ve egcs-versiyon-i386.rpm gibi paketler olacak,
bunlari kurabilirsin. (GnoRPM ile, ya da rpm -i paket.rpm ile)

Bu paketler baska paketler de isteyecek :(, ornegin cpp, binutils, glibc-devel,
bilmemne-devel..... Bence derlemek istedigin seyi baskasi daha once
derleyip guzel bir .rpm yapmis mi diye aramalisin.
(baslangic url'i: ftp://contrib.redhat.com/pub/contrib/libc6/i386/)

--
Turan Yuksel
e1097963@ceng.metu.edu.tr