[LINUX:12707] Re: IP packetleri

Subject: [LINUX:12707] Re: IP packetleri
From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Wed 09 Feb 2000 - 16:01:02 EET

Merhaba,

> Ama denemedigim birsey geldi simdi aklima. ethernet device,
> bir char. type device'dir.

Bir network device ne bir block device dir ne de bir char device dir.
O bir network device dir.

Dolayisi ile asagidaki gibi echo ile birsey yapamazsin.
Teknik olarak fd olarak belirtip birseyler yapabilmek mumkun olsa bile
pratik olarak yine bunu yapamazsin.

Butun network device lari bir device structure ile belirlenirler ve bu
struct ta o device ile ilgili su bilgiler yer alir.

adi, bus bilgisi, arayuz flagleri, protocol bilgisi, paket queue ve
support functions( ifconfig ile gorulebilirler).

Ve butun network data paketleri sk_buff structure i ile belirlenir.
Yani butun protocol layerlari ve device driver lar arasinda packet
alisverisi bu socket buffer lari ile olur.sk_buff in yapisini filan simdi
burada ayrintili olarak anlatmayacagim.

Ama yapmak istediklerinizi bu structure lar ile oynayarak yapmaniz
gerekmekte.

sk_buff in ayrintili yapisini

/usr/src/linux/include/linux/skbuff.h

icinde bulabilirsiniz.

IYI CALISMALAR

NOT: Bu maili ancak news den gorebildim normal olarak bana gelmedi. Arada
boyle mail kaybi olmasi kotu birsey.

                                                          MURAT KOC