[LINUX:12701] Re: module yazma

Subject: [LINUX:12701] Re: module yazma
From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Tue 08 Feb 2000 - 17:02:47 EET

> Kernel icin module yazma konusunda kucuk tecrubelerimiz var.
> Fakat ses karti biraz ugrastiriyor. Bu konuda daha once calismis kisiler
> varsa dokuman konusunda yardim edebilir mi ?

Merhaba,
Ne amacli modul yaziyorsunuz?
Ben de bazen degisiklik olsun diye ufak tefek seyler yapan kernel
modulleri yazarim. Sizin yazdiklariniz device driver turu moduller mi?

Ses karti ugrastiriyor derken amac nedir acaba?
Yani ses karti icin driver yazarken mi ugrastiriyor yoksa ?
Eger driver yazmak icin problem yasiyorsaniz. Net te iki seyi aramanizi
oneririm. Biri character device drivers digeri de dogal olarak block
device drivers. Ikisinin yazimi arasinda bazi teknik ayrintilar
bulunuyor(block drivers icin buffer kullanimi gibi).

Ses kartlari icin olan driverlar bildigim kadari ile DMA kullanirlar. Bu
konuda da arastirma yapmaniz gerekebilir.

Bence en iyi kaynak

/usr/src/linux/drivers/sound/

dizini.

IYI CALISMALAR