[LINUX:12659] Re: kullanicilara veb alanive dns tanimlama

Subject: [LINUX:12659] Re: kullanicilara veb alanive dns tanimlama
From: Mustafa Akgul (akgul@bilkent.edu.tr)
Date: Sat 05 Feb 2000 - 15:22:19 EET

> Merhabalar...
>
> -Su an serverimizde bir web alani tanimli bu alnda ben
> buyuk bir sayfa yapiyorum bu
> alan /var/lib/apache/htdocs 'un altinda tanimli
> birde 8080 portundan erisebildigim alanlar var
> onlarda /home/www/htdocs burdakilere ancak browserden
> http://server.x.net:8080/atilim gibi bir adresle
Niye 2 tane suncu calistiyorsunuz?

gerkeise virtual web olsuturmnaiz daha anlamli degil mi ?
8080 de baskja bir yazilim claisa , o zmaan anlamli olur.

> erisebiliyorum. ve burda php calistiramiyorum kodlar
> gorunuyor.

php kodlari gozukzuyorsa:
conf'larda sunlari kontrol edin:
o dizine includes acikmi ?
httpd.conf:#AddType application/x-httpd-php3 .php3
httpd.conf:#AddType application/x-httpd-php3-source .phps
srm.conf:#AddType application/x-httpd-php3 .phtml
srm.conf:#AddType application/x-httpd-php3-source .phps

php duzgun kuulru/apache php destegi tamammi?

> -root oldugum halde mysql e erisimim yok ?
>

> -Ben kullanicilara webalani ve bu alanda php,mysql
> destekli web sayfalarai yapabilmelerini istiyorum,
> ayrica ;bizim serverin domaini(kendi agimizde)
> server.x.net ,kullanicilara kullanici.x.net veya
> server.x.net seklinde domainler tanimlamak istiyorum

Kullanicilara
kullanici.x.net seklinde web tanimlamak mumkun, ama sayi gazla ise
biraz zahmetli olur:
a) DNS'te CNAME yada A kayiti olarak ( A daha etkindir)
kullanici.x.net IN A ilgili-ip-no

seklinde bir tanim, yada
kullanici.x.net IN CNAME gercek-sunucu.x.net

web suncusunda ise

NameVirtualHost gercek-ip

sonrada
<VirtaulHost gerek-ip>
DocumentRoot ...
ServerName ...
</VirtaulHost>

bloklarini ayarlaman lazim

ama
server.x.net/~kullanici/
tanimi otomatik gelir.

bunu
server.x.net/kullanici/
yaka istiyorsna, he rkulalncii icn
conf sosyalarina

Alias /kullanici /home/kullaniic/public_html

seklinde bir satir ekelemn lazim.

Kolay gelsin
Mustafa Akgul