[LINUX:12640] Re: [LINUX]Radius

Subject: [LINUX:12640] Re: [LINUX]Radius
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Fri 04 Feb 2000 - 17:04:02 EET

On Thu, 3 Feb 2000, YILMAZ GULERYUZ wrote:

> Suse 6.2 kullaniyorum.
> ve package'lari incelerken Radius server package'ini buldum.
> ve yukledim.
>
> Genel olarak soyle bir amacim var:
> PC'ime external bir modem takip incoming call'lari karsilayacak sekilde ayarlayacagim. sonra Radius'u kullanarak bana bağlanmaya calisanlari authenticate etnek istiyorum.
> Aslinda anlattigim sey kurmak istediigim sistemin kucuk bir parcasi.
Bu is icin radius kullanamassiniz..
Radius Access Serverler icin authentication mekanizmasi icerir..
O yuzden normal pppd serveri sanirim bu is icin kullanacaksiniz..
Yada Eger pppd server PAM destekli geliyorsa radius pam module
bularak(Sanirim redhatta geliyor) pppd authenticationu makina uzerinde
kurulu olan Radiusd uzerinden yaptirmaniz mumkun olabilir..

Ikinci secenek ise tacacs+ kullanmaniz her ne kadar da tacacs+ Radiusa
gore daha karmasik olsada bence daha guclu ozelliklere sahip..
tacacs+ in pam modulu, apache modulu pppd icin patchi var..
Rpm surumunu www.gazi.edu.tr/~devrim/tacacs adresinden edinebilirsiniz..
iyi calismalar
dS