[LINUX:12624] Re: ONEMLI: Web Browser Guvenlik Acigi

Subject: [LINUX:12624] Re: ONEMLI: Web Browser Guvenlik Acigi
From: Erol Ozcan (eozcan@superonline.com)
Date: Fri 04 Feb 2000 - 04:02:01 EET

Emre Deveci wrote:

> Merhaba,
>
> Bu açik sadece web browser açik oldugu sürede mi geçerli yoksa kötü niyetli
> scriptli bir siteyi web browserimzla görüntüledikten sonra artik is bitiyor
> mu? Yani artik o kötü siteyi :-) ziyaret ettikten sonra, bilgisayarimizda
> güvenlik açigi olusuyor mu yoksa sadece web browser o siteyi görüntüledigi
> zaman diliminde mi güvensiziz?Umarim beni anladiniz
>
> Emre Deveci

     Sorun web browser inizin java ve javascript desteginiz acikken -ki normal
de
aciktir- ziyaret ettiginiz siteden baska sitelere link etmeye calisirken link
tagi arasina konulan kotu script ten kaynaklaniyor. Bu script degisik zararlar
verebilir.
sifrenizin calismasi, dosyalarinizin bozulmasi gibi ihtimaller var.

   Kotu script iceren linke bastiktan ve script calistiktan sonra browser
inizin
acip ve kapali olmasinin bir onemi olmayacaktir. Bu noktadan sonra
bilgisayarinizin acik olmasi bile onemli olmayabilir.:))

   Kisacasi sorun cozulene kadar java ve javascript i disable edip web
dolasin..

Saygilar..
Erol Ozcan,