[LINUX:23425] Re: Windows'tan Linux'a gecis.

From: Yıldırım Karslıoğlu (ykarslioglu@superonline.com)
Date: Thu 28 Dec 2000 - 09:38:37 EET

On Thu, 28 Dec 2000, you wrote:
> Windows'tan Linux'a gecis icin makinayi restart etmeden gecisi saglayan bir
> program oldugunu duymustum. Nedir ve nerden indirilir bilen var mi?

Sözünü ettiğiniz progran vmware diye anılıyor. Ayrıntılı bilgiyi www.vmware.com
adresinde bulabilirsiniz. Ayrıca linux.org.tr ve gelecek.com 'un belgeler
bölümüne de bakın isterseniz. Bazı belgeler olacaktı yanılmıyorsam. Genel
olarak bilgi düzeyim sizi aydınlatmaya yetecek kadar olmasa da, birkaç şey
söyleyebilirim. Vmware (virtual machineware), bir işletim sistemi çalışırken,
başka bir(kaç) işletim sisteminin kendine ait penceler içinde -ki o pencereler
bağımsız olarak çalışan bir PC gibi davranır :-) - boot etmesine ve ilgili
işletim sistemine ait programların çalışmasına olanak sağlayan ilginç bir
yazılım. Böyle bir yazılım, bekleneceği üzere ücretli :-( Ama üzülmeyin, belki
önümüzdeki yıl içinde onden daha yetenekli hale gelecek olan GPL lisanslı
FreeMware adlı bir yazılım projesi de var. FreeMware 'in adı değişerek Plex86
oldu. Ayrıntılı bilgi için www.plex86.org adresine bakınız. Vmware 'i denemek
istiyorsanız, sitelerinden kısıtlı süreli bir deneme lisansı veriyorlar.
Hoşunuza giderse 600 dolar gibi bir lisans ücreti ödeyerek lisanslı kullanıcı
olabiliyorsunuz ;-0 Eğer Linux tecrübeniz nisbeten az ise bu tür yazılımları
denemek bile birkaç uykusuz geceye malolabilir. Kolay gelsin

> Bu arada herkese iyi bayramlar.

Size de iyi bayramlar ve iyi seneler...

> Koray OSKAY

Dr. Yıldırım Karslıoğlu