[LINUX:23378] mysql ile ilgili ONEMLI !!!!!!

From: murat dagdelen (murtix_linux@hotmail.com)
Date: Mon 25 Dec 2000 - 02:51:23 EET

selam arkadaslar,

   elimdeki webserverimda 11 adet dedicated ip mevcut. bunlari degisik
websitelara atayacagiz. fakat bu websitelerin her birinin kullanabilecegi
bir mysql serverinida kurmak istiyoruz. aslinda mysql i install ettim. tamam
guzel calisiyor. fakat musteri bunu ayri bir mysql serverinde olmasini
istiyo.

  soru 1. ben bu mysql programini baska bir fiziksel servera (yani
networkdeki ayri bir makinaya install ederek kullanabilirmiyim? yani eth0
icin verecegim tek ip numarasini mysqle atabilirmirmiyim? Problem cikarir
mi?

  soru 2. gordugum kadariyla mysql'i install ettikten sonra kendisini
localhosta bagliyor ve localhost (yani 127.0.0.1) server oluyor diil mi?
simdi ben bunun bu ayarini nerden degistirebilirim? yani localhosta mesela
206.131.212.5 gibi bir ip'yi mysql programinin hangi scriptini kullanarak
atayabilrim?

  soru 3. eger mysql server'i ayri bir bilgisayara kurdugumuzda, networkdeki
diger application yada webserverleri client olarak nasil tanitabilirim?
Bildigim kadariyla hepsi icin bir user acmak gerekiyor. Bu isin kolay kismi.
Ya baska ne yapmaliyim?

  soru 4. Peki ya, ben bu mysql server'i zaten 11 adet ip numaramin dedicate
edildigi bilgisayarima kurarsam, burada, mysql icin, ip numaralarimdan
birini mysql'e dedicate etmelimiyim? Eger etmeliysem, o zaman diger ip
numaralarini hold edecek olan websitelerimi nasil client olarak tanitir ve
mysql server ile baglantilarini nasil kurabilirim?

  arkadaslar, aslinda soru uzun ama cevaplarinin kisa olduguna eminim. Bilen
biri icin eminim ki cok kolay sorulardir, ama benim database konusunda en
ufak bir bilgim olmadigi icin, boyle bir uzun mail yazmak zorunda kaldim.
Kafamda olusan en ufak soru ihtimallerinide yazdim ki sizede bu konuda
sorualri kolay anlayabilmenizi saglam istedim. Umarim sorularima en yakin
zamanda cevap verebilirsiniz. tesekkurler..