[LINUX:23315] Re: Ynt: Re: Mail

From: Yusuf Kursat TUNCEL (kursat@ttnet.net.tr)
Date: Fri 22 Dec 2000 - 23:33:39 EET

Belli bir shell script calistirmak istiyorsan procmail'i kullanman lazim.
Procmail, .forward dosyasi araciligiyla calisan bir programdir. Bilindigi gibi
forward dosyasi, kullaniciya bir mail geldiginde -bir anlamda - isletilen bir
dosyadir. Procmail kurdugunda ise, gelen mail .forward'a yazacagin ozel bir
formatla -ki bunu procmail'le ilgili biraz HOWTO okursan kesfedebilirsin
sanirim- istedigin programi calistirip, mail'in icindeki belirli header ve
envelop kisimlarina gore (From, To, attachments da dahil olmak uzere) cesitli
programlari calistirabilirsin. Bir zamanlar boyle calisan bir antivirus programi
vardi.

Bir de mail gelince bunun shellde gorulmesini istiyorsaniz, "biff" diye bir
komut vardi bir zamanlar. Halen etkin mi bilmiyorum ama mail notification yapan
program bu idi.

Sanirim yeterince ipucu oldu.

Saygilar.

kursat