[LINUX:23275] RE: SUMM: LAN'i 1 km oteye nasil goturduk

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Fri 22 Dec 2000 - 10:36:01 EET

On Thu, 21 December 2000, Ilker Gokhan wrote:

>Re: [LINUX:23253] RE: SUMM: LAN'i 1 km oteye nasil goturduk
>Merhaba
>radyo devre semalari ve linux driver lari ile ilgili bir how to
> yazsaniz da iki sokak ara ile oturup birbirimize nasil ucuz ulasiriz diyen iki arkadasa da yardiminiz olsa :)

Eger belli bir elektronik birikime sahipseniz, bu olay oyle abartilacak bir sey degil. Zaten driver yazmak icin tonla dokuman ve ornek var. Hic bilmeyen benim yaptigim gibi uygun bir hazir kodu yeniden duzenler. Sozkonusu olan bu projeyi HOWTO'lamaksa neden olmasin ? Fakat bu projenin eksileri bir hayli fazla. Oncelikle AMD Elan SC4XX/SC5XX gibi bir MCU kullanip aleti biraz daha portatiflestirmek gerekli. Tabii bunu bulmakta bir hayli zor. En azindan TR kosullarinda. Birde isin malzeme kismi var. Bizim hasbelkader su an elimizde bulunan bu aletlerin herkeste bulunmasi bir hayli zor. Mesela bunu yapmak icin 2 hurda CD-ROM (80c32'ler vardi), 3 Harddisk (Uzerlerindeki 62256 SRAM'ler), 4 RF Modulator (Video vs. icin hazir satiliyor.), 4 Kablo TV Tuneri (Profilo IKC-2 tuneri ki en kolay bulunan bu) ve daha once baska amacla yurtdisindan getirttigimiz NE564'ler gitti. Simdi bu listedeki kac kisinin elinde bunlar mevcuttur ? Yeni bir CD-ROM vs. icinde de bu parcalar yok, olay tamamen ASIC olmus. Bunlari yeni oldugu
nu farzedersek hepsi 400$ gibi bir fiyat tutuyor. Fakat mesele ticari boyuta donunce bunlar daha kolay temin edilebilir. Verileri sifrelemek kolay, hazir PgP vs. var. uygularsiniz olur biter. Bu bir tur eth0 gibi calistigindan bilinen tum ag seviyesi (Layer 3-4 vs.) guvenlik onlemlerini ekleyebilirsiniz. Asil buyukluk, Linux gibi bir seyin mevcut olmasinda. Eger windowsla ugrasmak durumunda olsaniz, bu driveri yazmak lazim ki, vxd yazmak olumdur, test etmek yazmaktan 100 kere zordur. Mavi ekranla bogusmaktan hic bir sey yapamazsiniz, 50.000 US$'lik Logic Analyzer gerekir. Ayrica windoz altinda korumali mod driver programciligi daha zordur, cunku PnP vs. gibi size toslayabilecek uzantilari hesaplayamazsiniz. Hepsinden onemlisi elinizde bir kismi hazir calisan bir modul hicbir zaman mevcut olmaz..

Sonuc ve Ozet: Linux ile Windoz ayni kefeye bile konmaz. IT Profesyoneli, isi bilen biriyseniz Linux her zaman sizinledir. Nereye cekseniz oraya gider, fakat Windozlarda, sadece paralariniz Gates'in cebine gider, boyle enteresan durumlarla cebellesmek size kalir.

> bosverin winxx driverlarini onla MSCE ler ugrassin :)

Bakalim papagan gibi tekrarlayip durduklari Windoz bu noktada onlara ne kadar yardimci olacak ?

> Dolayisiyla *RAM* gormus herkes icin bu driverlari yazmakla ugrasabilir diyebiliriz. Bazi MSCE alanlarin arasinda RAM i bilmeyenler oldugunu yakindan biliyorum da....:))

Bence dogru.. Eger bizimki gibi basitce bir cihaz yapip cikarabiliyorsaniz, bu cihaz icin driver yazacak kadar da bilgiye sahipsiniz demektir. Bu nedenle, tum amator elektronik sitelerinde baskose linux'a aittir. MSCE nedir ne ise yarar ? Hala anlamis degilim zaten, sinava girdik birkac eften puften soru sordular, ha burayada 5-10 bin $'cik kismis dediler. Elimize bir kac kagit tutusturdular MSCE oldunuz tamam dediler de, 3-4 yildir daha 1 TL faydasini gormedik. Ama veren kurumun mercedeslerinin finansman problemine buyuk katkida bulundugumuz ortada..

Saygi ve sevgiler..

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com