[LINUX:23204] Re:Re: Mandrake_7.2_Türkce_Probleminin_cözümü

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Wed 20 Dec 2000 - 18:02:23 EET

--- Enis Erdal <kirtasiye@yahoo.com> wrote:
> PEKI BOYLE TURKCELESEN LINUX DA
> CONSOLE DA CALISAN BIR PROGRAMDAN YAZICI DA TURKCE
> CIKTI ALABILIYORMUSUNUZ?

* sistemim cups kullaniyor. lat5u-16.psf fontu ile
konsolda turkce yaziyorum. trq_lat5 klavye duzeni.
Bilmiyorum bu ayarlar yazici ciktisini etkiler mi,
sonucta ascii.

- KWord den turkce print out alamiyorum...

- Staroffice 5.1 den aliyorum (5.2 de de turkce
halledilemiyordu, hala degismedi ise)

- Konsolda

 echo "ğüğüğşşşii..sadf" |lpr

 yazdim , malesef Turkce "fontlarimizi" goremiyorum...

 Kword un bir sacmaligi da... staroffice de yazi
boyutunu 12 nin disinda bir boyuta ayarladigimda (8-10
gibi scaled olsa da) ğ ve ş aynı kalırken, Kword de
turkce goruntu (font) bir anda kaybolup yerine malum
turkce olmayan sekiller cikiyor. Staroffice yukledigim
true type fontlari gorup kullanabiliyorken Kword
malesef bu isi beceremiyor....

 Sanirim biz de Turkce'yi beceremiyoruz...

 En azindan ben sahsen beceremiyorum, sonuclar onumde.
KDE menulerinde " A , ?lu ortam" vs gormekten biktigim
icin ingilizceye cevirdim....

  Herkese iyi calismalar , Bol sans

                                 Onur