[LINUX:23188] Tacacs+

From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Wed 20 Dec 2000 - 13:04:08 EET

Selamlar,

Uzun bir suredir uzerinde calistigim tacacs+ 'in yeni bir surumunu
cikardim. Bu kod orjinal cisco free tacacs+ surumunun degistirilmis ve
bazi yeni ozellikler eklenmis halidir.

Su anda temel olarak F4.0.3 surumu uzerinde degisiklik yaptim. Ama F4.0.4
surumunde bazi packet overflow hatalari icin gerekli patchlar
cikan surume eklendi. Ayrica su anda :
Database'den (MySQL) Authentication ve Accounting yapabilmesini saglandi.
Ayrica kolay bir sekilde derlenebilmesi icin configure scripti eklendi.

Su anda problemsiz olarak Universitede bu paketi kullaniyorum.

Paket src.rpm,i386.rpm ve tarball(tgz) seklinde edinilebilir.

Ilerki surumlerde proxy ozelligi ve diger databaseler icin destek eklemeyi
dusunuyorum(postgresql,oracle vsvs)

Tacacs+'in ne oldugunu bilmeyenler icin kisa bir bilgi verirsem:
Tacacs+ Cisco'nun AAA(Authentication,Authorization ve Accounting)
islemlerini merkezi bir sistemden yapabilmek icin gelistirdigi bir
deamondur. Radius ile benzer ozellikler gostermektedir. Ama ozellikle
cisco sistems tarafindan gelistirildigi icin Cisco urunleri ile tam
uyumludur. ISP'ler ticari surumlerini kullanmaktadir. Su andaki cisco
tarafindan dagitilan kaynak kod Database kullanamadigi icin yaygin bir
kullanimi yoktur. Su anda eklenen kodlar ile ticari rakibini yakalama
yonunde buyuk bir adim atmis bulunuyorum.

Ama yinede yalniz basina gelistirilen bir kod cok fazla esnek ve iyi
olamiyor.
Keza bu konuda disardan arkadaslardan yardim aldiysamda yinede diger
database portlari icin yeterli bilgim olmadigindan cok etkin bir kod
uretebilmem imkansiz gibi gozukuyor.

O yuzden bu konuda calismak isteyen arkadaslarin ozellikle PostgreSQL
ve Oracle tarafinda C API'ler ile calismis arkadaslarin yardimina
ihtiyacim var.

Daha fazla bilgi alabilmeniz icin sayfa adresi:
http://www.gazi.edu.tr/tacacs

iyi calismalar dilerim
Devrim SERAL