[LINUX:23183] Re: Sendmail & BasiliX

From: Murat Arslan (arslanm@Bilkent.EDU.TR)
Date: Wed 20 Dec 2000 - 11:32:57 EET

On Wed, 20 Dec 2000, Mehmet OZDOGAN wrote:

> Merhaba;
>
> Su anda sistemimde hali hazirda kurulu ve calismakta olan bir sendmail mevcut.
>
> Ogrenmek istedigim su.
>
> Normalde mailler /var/spool/mail dizini altinda toplaniyor.
>
> Fakat sanirim BasiliX in calismasi icin kullanicilara gelen maillerin
> home dizinleri altindaki, BasiliX dizini altindaki Inbox dizinine
> gelmesi gerekmekte.

Bildigim kadariyla boyle bi$ey gerekmiyor. Sendmail gelen mailleri
/var/spool/mail/$username altina atiyor. POP/IMAP sunuculari ise baglanan
kullanicilara adi gecen dosyadaki mailleri sunuyor. Pine, elm ve benzeri
programlar da ayni dosyadaki mailleri sunuyor.

Basilix ise; kullaniciya ayni dosyadaki mailleri sunmasinin yaninda
istediginiz mesajlari /home/$username/BasiliX altinda sizin belirlemi$
oldugunuz herhangi bir folder'a yani posta kutusuna ta$ima olanagini
sagliyor. /home/$username/BasiliX altinda istediginiz kadar folder
olabilir, folderlarin icinde istediginiz kadar mail olabilir, ancak
sendmail gelen mailleri siz sendmail'in code'unda degi$iklik yapmadiginiz
surece /var/spool/mail/$username'e birakmaya devam eder. Dogrusu da budur.

Konu acilmi$ken; Basilix'de performans sorunlari olabilir, optimize
edilmeden beta olarak sunulan bu yazilimda son 2-3 aydir vakit buldukca
major degi$ikliklere gidiyorum. Projenin gidi$ati ve son durum hakkindaki
screenshotlari gormek icin http://www.basilix.org adresini
kullanabilirsiniz.

-arslanm