[LINUX:23181] Re: sendmaili yeniden kurmak

From: mehmet karaca (mehmetkaraca@hotmail.com)
Date: Wed 20 Dec 2000 - 11:31:25 EET

selam
oncelikle sendmaili kurmadan once kapatip bir daha calistir belki duzelir.
kilall sendmail yaptiktan sonra sendmail -bd -q15m komutuyla
sendmaili calistir ps -ef | grep sendmail ciktisinda
accepting connections ciktisi yoksa o zaman kurmaya calis istersen
yeniden kurmak icin sana db-2.7.5.tar.gz ve
sendmail.8.9.3.tar.gz(versiyonlar degisebilir tabi) adinda iki dosya lazim.
bu dosyalari tar zxvf ile actiktan sonra once db derlenmelidir.
bunun icin cd /build_unix/dist/ de ./configure sonra make ve sonra da make
install yapilir.
sonra kendine bir tane linux icin sendmail.mc dosyasi bulman gerekir. bunu
bulmak artik sana kalmis.ama sendmailin icindede gelebiliyor.
sonra buldugun linux.mc dosyasini sendmaili dizininin icinde /cf/cf icine at
ve su komutu yaz
m4 linux.mc > linux.cf
sonra sendmail icindeki /makemap dizinindeki ./Build i calistir.
sonra cd /src ve ./Build
sonra bir obj... dizini olusur buraya gir ve burdaki sendmail binarysini
/usr/sbin altina makemap dosyasini da /etc/mail'e kopyala.
/cf/cf altindaki linux.cf yi de /etc altina kopyala
sonra sendmail -bi ile alias olusturulup
sendmail -bd -p15m ile sendmaili calistir.

saygilarimla
        Mehmet Karaca
        Ankara uni. BIM