[LINUX:23139] WU-ftp kullanan sistemlerde sadece ftp icin user acmak

From: Devrim GUNDUZ (devrim@oper.metu.edu.tr)
Date: Tue 19 Dec 2000 - 14:22:10 EET

 Merhaba,

 Gecenlerde sanirim bu listede tartisilmisti. Sadece ftp icin kullanici
acma konusu. Ama wu-ftp'de bunun olasi olmadigi belirtilmisti.

 Dun aksam okudugum bir Unix kitabindaki bir bilgiyi bugun degerlendirdim
RedHat 7.0 yuklu sistemimde; ve sadece ftp kullanicisini actim. Bu bilgimi
sizinle paylasmak istiyorum. Belki yararlanmak isteyen olur:

 Simdi; ftp ile baglanti yapilirken wu-ftp kullanicinin
shell'inin /etc/shells altinda olup olmadigina bakiyor.

 Bu dosyaya /bin/accftp.sh diye bir satir ekledim. /bin/accftp.sh'in icine
de:

#!/bin/sh
echo ""
echo ""
echo "Bu acc sadece ftp icindir."
echo ""
sleep 4

satirlarini ekledim.

Ve userin shell'ini chsh ile /bin/accftp.sh yaptim.

 Bu kisi telnet girisi yaparken karsisina o mesaj cikiyor; ve sistemden
disari cikiyor.

 Ancak ftp girisi yapabiliyor; cunku o shell /etc/shells 'in icinde var.

 iyi calismalar.

 Devrim GUNDUZ
   -madness-