[LINUX:23066] Mandrake 7.2 Türkce Probleminin cözümü

From: Serhat Selahattin Umar (misterno@mail.com)
Date: Mon 18 Dec 2000 - 01:44:49 EET

Merhaba,

Bir süredir Mandrake 7.2 Linux da KDE üzerinde Türkce font problemi konusuna
deyiniliyor, genelde Slakware ve RedHat kullanicisi olarak daha önce
Mandrake kullanmamistim fakat merakimdan notebook a kurdum ve hicbir türkce
problemi olmadigini gördüm.. Simdi nasil configure ettigimi aciklayayim;

1. Öncelikle sistemi kurarken turkce olarak konfigure ettim ve kurulum
asamasinda font, KDE etc' ile ilgili yerlerde Türkce sectim ve character set
olarak ISO8859-9 iceren fontlari yükleyerek kurdum

2. Kurulum sonrasi KDE ye girdigimde KDE CONTROL icinden Personalization
menüsünden Country & Language secenegine gelerek Country yi Türkiye - TR
olarak ve Language i Türkce (tr) olarak sectim Character map *.* olarak
geldi..

3. Daha sonra LookNFeel menüsünden Font seceginde gelerek bütün fontlarin
karakter kümesini ISO8859-9 olarak degistirdim. (Bu arada Helvetica fontunun
bende 8859-9 kümesi olmadigi icin Arial 8859-9 kullandim. unutmadan daha
önce drakfont ile Windows fontlarini linux a cevirip yükledigim icin, arial
seceneklere geldi diye düsünüyorum belki defaut olarak da geliyordur emin
degilim)

daha sonra türkce ile ilgili hicbir problem kalmadi!

umarim tüm mandrake kullanicilarina yardimci olur. bu arada " maillerinde
neden türkce karakter kullanmiyorsun? " diye soran olursa, sadece
aliskanlik:)

iyi calismalar
Serhat Selahattin Umar