[LINUX:23015] Re: Harddiskimi nasıl birleştiririm?

From: Sancar Saran (saran@ktg.com.tr)
Date: Fri 15 Dec 2000 - 11:44:21 EET

On Friday 15 December 2000 05:29, you wrote:

> Merhabalar,
> Kusura bakmayin ama bu olay NT dunyasinda mumkun. Iki tane hard diskimiz
> var diyelim. Bir tanesinde 2 GB lik bir partisyon ve digerinde de 3 GB lik
> bir partisyonumuz var. Bu iki partisyonu tek bir parca gibi gosterip
> toplamda 5 GB' lik tek bir bolum varmis gibi kullanabiliyoruz. Tabii eger
> icinde veri bulunur halde bu kumeyi olusturursak icindeki bilgileri
> kaybediyoruz. Soylediklerim sadece Windows NT icin gecerli. Bu
> olusturdugumuz disk partisyon kumesine de Volume Set adi veriliyor.

> [...]

Himmm,
Demek NT yapmis breh breh. Linux ta yapilamadini kim soyledi ciksin bakiim ?
Tabi bu is fdiskle olmaz o ayri konu. M$ one volume set diyebilir ama
yaklasik 20 senedir camia buna RAID der. Istediginiz Raid configurasyonuda
Raid-0 , eger farkli boyutlardaki disklerden olusan bisi yapacaksaniz onun
adida Linear Raid.

Yanlisim olmasin Raid patch standart 2.2.x serisi kernellerde yok. En azindan
ben 2.2.16 ya kadar bulamadim. Sonradan eklemeniz gerekiyor, ancak Red Hat
6.2 nin defeult kernelinde geliyor. 2.4.x kernellerinde default olarak var,
ayricana boot sirasinda da destekleniyor. (Yanniz sanirsam test11 e kadar
bazi file system corruptionlara yol aciyor idi (ben kullandim karsilasmadim))

simdi raid-0 icinn bi ornek veriim

disklerimiz hda1 ve hdb1 olsun

/etc/raidtab dosyasin olusturup icine

raiddev /dev/md0
raid-level 0
persistent-superblock 0
chunk-size 16
nr-raid-disks 2
nr-spare-disks 0

device /dev/hda1
raid-disk 0

device /dev/hdb1
raid-disk 1

bu islemi yaptiktan sonra.

mkraid /dev/md0 yapin,

mke2fs -b 4096 /dev/md0

sonrada /etc/fstab in icine bu raid device yi nereden boot etmek istiyorsaniz
orayi tranitin ornegin

/dev/md0 /hede-hodo ext2 defaults 1 1

gibi

sonrada mount /dev/md0

aha oldu iste.

Sahsi kanaatimi sorarsaniz Software Raid Sucks. Bulasmayin, gidin efendi
efendi Abitin raid kartlarindan filan alin. Isinizi ole halledin. Hele hele
raid-0 isine hic girmeyin. Cok kolay veri kaybedebilirsiniz

--
Sancar Saran                                                  saran@ktg.com.tr
Koy - Tur Computer Networks System Administrator