[LINUX:22973] Re: [ MAIL SUNUCUSU OLARAK LINUX ]

From: Oguz OCAL (oguz@platodata.com.tr)
Date: Thu 14 Dec 2000 - 21:44:12 EET

ozur dilerim az once bos bir mail gonderdim
***

red hat i kurdum ve sorunsuz calisiyor gibi gorunuyor.
sendmail de calisiyor ve hatta bir arkadasimin tavsiyesi uzerine WEBMIN de
kurdum

(ethernet kartini - onboard bir karti ) sorunsuz kurdum ve hayrete dustum
.. windows da bile saatlerce ugrasabiliyorsunuz )

acikcasi ben webmini sadece posta sunucusunu duzenlemek icin kullanildigi
saniyordum ( iMail vardir bilrsiniz.. onun arayuzu gibi ) ama
yapabildiklerini gordukten sonra nutkum tutuldu dogrusu ...

uzun lafin kisasi makinada sendmail ve webmin var

sunu da soyleyeyim bu sistemi gercek posta sunucusu olarak kullanmayacagim
en azindan uzunca bir sure...

ama sunucu yazilimilarina binlerce dolar doktukten sonra , linuxun sundugu
temel olanaklarini ogrenmeye karar verdim.

webmin araciligiyla birkac posta kutusu acmaya calistim actim da :)) browser
arayuzu ile mail de atmama ve mailin yollandigina dair bir mesajla
karsilasmama ragmen , mailler diger kulanicinin posta kutusuna dusmedi.

denedik ama olmadi.

anladigim kadariyla posta hesabi olacak herkes icin makinada bir user acip
ona kendi mailbox alaninda yetki vermem gerekiyor yaniliyor olabilirim.
linux.org.tr ve universite arsivlerine bakmama ragmen detayli bilgi
bulamadim.

en iyisi merak ettigim temel soriulari sorayim.

1 . mail saibi olacak herkes icin makinada user acmak gerekir mi?
2. sendmail le birlikte gelen default bir browser arayuz var mi ? yoksa
webmin ve postaci benzeri arayuzler mi kullanmak gerekir.
3 . temel olarak bir posta kutusu nasil acilir ?
4. bu haliyle konfigure edilmis posta kutulari ne kadar guvenlidir?
5. webmin hakkinda universite ve linux.org.tr arsivlerinde dokuman
olmamasinin nedeni ne olabilir

NOT : bu konuda bir dokumani linux.org.tr ye koyacak bir arkadas olursa da -
benim gibiler icin - gercekten faydali olur diye dusunuyorum

simdiden tesekkurler

oguz