[LINUX:22962] Re: [LINUX:22936] Selam - Debian neden az kullaniliýyor?

From: Murat Demirten (murat@debian.org)
Date: Thu 14 Dec 2000 - 20:03:55 EET

> Turk linux dunyasinda debian'in az kullanilmasinin sebebi nedir? Eski =3D

Bunun pek cok sebebi var bir iki tanesini soyleyelim.
Bi kere Debian'in Social Contract olayi yuzunden bazi programlarin
distributionda yer almamasi kullanicilarin hosuna gitmiyor. Ornegin pek
cok kisi Debian'i kurmus ve ilk sikayeti pico nerede seklinde olmustur.
Diger bir sebep kurulumunun diger dist.lere nazaran daha zor
olmasidir. Debianda grafiksel arayuzlerle konfigure etmeye yarayan
programlara pek hos bakilmaz, bu da kullanicinin isine gelmiyor tabi
(Debian uzerinde linuxconf kullanan gordunuz mu hic :)

Bir diger ozellik ise yaklasik 18 ayda bir yeni surum cikmasidir. Tum
bunlar kullanicilarin hosuna gitmiyor. Sonuc olarak Debian, yeni baslayan
biri icin o kadar iyi bir secim olmayabilir.

ishe server tarafindan bakarsak durum tamamen farkli. Bir kere kullandigim
her programin Free Software ve DFSG kurallarina uygun oldugundan
eminim. Kullandigim her program stable arsivine girene kadar pek cok
testten gecmistir. 2 ayda bir yeni surum cikaralim mantiginin cok uzaginda
ne zaman stable hale getirebilirsek o zaman cikaralim mantigiyla
hazirlanmis bir distribution kullaniyorum. apt-get olayi ise zaten isi
bitiriyor. Sistemimi devamli up-to-date tutabiliyorum ve artik paketleri
nereden download edecem, hangi paket neye depend ediyor, conflict ediyor
vs. vs. dusunmek zorunda degilim. Bir guvenlik acigi ciktigi zaman
sistemimi cok kisa bir sure icerisinde yenileyebiliyorum. Hatta yeni bir
surume sistemi yukseltmem icin gerekli tek komut apt-get dist-upgrade...
Linux standartlariyla tam uyumlu bir sistemim var, sagda solda kafasina
gore acilmis dizinler yok...vs vs. Sonuc olarak Debian benim icin en iyi
distribution.

> Bundan sonra Debian kullanacak gibi gozukuyorum, ilerde size ayrintili =3D
> "acemi" yorumlarini da yazarim.

Su sinavlari bir atlatalim, Debian hakkinda bir site hazirlamayi
dusunuyoruz. Baslangicta biraz sabrederseniz eminim bir daha baska distro
kullanmayacaksiniz :)

Murat Demirten <murat@debian.org>
Fingerprint: 1198 B162 75C9 9378 DABB BF08 E717 CE7D B5EE C7E4
<-- The biggest still the best, http://www.debian.org -->