[LINUX:22922] Re: [LINUX:22910] Hala Türkçe problemim var

From: M. Umut Karabudak (ukarabudak@cizgi.com.tr)
Date: Thu 14 Dec 2000 - 09:12:28 EET

Selam,
Ben Mandrake 7.2'de yogun ugraslar sonucu konsolda ve KDE2'de Turkce yazmayi
becerebildim. Oncelikle Togan Muftuoglu'nun gonderdigi maildeki yazilanlari
yaptim.
http://www.gelecek.com.tr/KDE2-Turkce.html
Ancak Tr karakterler halen daha cikmiyordu. Sonra
http://www.linux.org.tr/documents/kullanici_belgeleri/turkcenasil/
adresindeki Murat Koç'un yazisi uzerine XFree86 4.0.1'in ayar dosyalarina
font patkhlerini yazdim. Ancak ufak bir ayrinti Mandrake 7.2 de ISO8859-9
dizini /usr/share/fonts altinda bulunuyor. Ben ikisini de denedim sanirim
karma bir sekilde Tr karakterleri cikardim. Ilk KDE2 ayarlarinda atladigim
bir yer de olmus olabilir.
Konsolda ise Murat Koc'un yazisinda anlattiginiaynen yapinca Tr karakterler
ortaya cikti.
M. Umut Karabudak
Çizgi Elektronik
http://www.cizgi.com.tr