[LINUX:22886] X Windows

From: Kemal YILMAZ (Kemal.YILMAZ@pamukbank.com.tr)
Date: Wed 13 Dec 2000 - 14:41:29 EET

Slackware Linux 7.1 kurdum.
Ilk gelen ekran 1024*768*16 olarak geliyor.
Ekran kartım I740 ve monitorum ise Hyundai 15"B
xf86config ile X ayarlarını yaptım. Bu ayarları yaparken clockchip'i
seçmedim ve otomatik seçmesini sağladım.
startx yaptıktan sonrasında ekranda hata mesajı olarak 514 çıkıyor. Otomatik
olarak tesbit ettiği clockchip olarak IBMxxxx gibi birşeyler çıkarıyor ve
ardından hatanın açıklaması olarak "unknown clockchip" gibi birşey söylüyor.

XF86Setup ile grafik ekranda ayar yapmak istediğimde ise önce varolan ekran
ayarlarını kullanmak isteyip istemediğimi soruyor, (hatalı olduğunu bildiğim
için"No" seçiyorum) Sonrasında birkaç dakika sürebilir gibi bir mesaj
çıkarıyor ve ardından Monitörün power lambası yanıp sönmeye başlıyor.
Monitör görüntüyü veremiyor demeyin lütfen. Çünkü daha öncesinde MS-windows
vs kullanırken monitörün verebileceğinin üzerinde görüntü almaya
çalıştığımda ekrandaki ayarlarla ilgili tüm ledler blink yapıyordu.

Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

Kemal YILMAZ
Pamukbank
Yazılım Geliştirme Bölümü -Yazılım4 Servisi
(212) 275 2424 /1735