[LINUX:22857] mandrake 7.0 ve turkce

From: Reha K. Gerceker (gerceker@itu.edu.tr)
Date: Tue 12 Dec 2000 - 18:16:02 EET

merhaba,
mandrake 7.0 kullanıyorum.
linux.org.tr>belgeler bölümünden murat koç'un yazdığı dökümanı okuyup uyguladım. çeşitli problemler yaşıyorum. sırasıyla:
1) root olarak login olduğumda x-windows'da konsol'da türkçe karakterleri görebilirken, herhangi bir user olarak login olduğumda alışıldık bozuk ş, ğ harfleri ile karşılaşıyordum (geçmiş zaman konuşuyorum, sebebi ikinci soruda). sorun ne olabilir??
2) daha önemlisi, bu ayarları yaptıktan sonra kde'de konsol'u çalıştıramaz oldum. bu sorunun hangi adımdan sonra ortaya çıktığını bilmiyorum maalesef. gnome'da xterm, ya da terminal çalışıyor mesela ama kde'de konsol açılmıyor. verdiği hata mesajı QFont ile ilgili bir hata mesajı ve "aborted (core dumped)" diyip konsol'u açmıyor. nasıl düzeltebileceğim hakkında fikrinizi rica ediyorum.
eğer vermem gereken başka bilgiler de varsa verebilirim,
herkese iyi çalışmalar.

Reha K. Gerçeker
İTÜ Bilgisayar Mühendisliği