[LINUX:22846] YNT: Re: 2 soru

From: Ilker Gokhan (IlkerG@sumerbank.com.tr)
Date: Tue 12 Dec 2000 - 14:03:56 EET

3128 --> hedef sunucunun HTTP portu
3130 --> hedef makinamizin ICP portu, biraz oncede yazdigim gibi eger
karsidakiproxy de squid ise bu port uzerinden haberlesirler..

Senin istedigin yapilabilir. Iki farkli domain ayni fiziksel makina uzerinde
olup ayni IP ye sahip olabilirler. Malum internette gordugumuz .com larin
hepsi ayri IP ye sahip degiller. Dene:

yeni bir zone yarat yyy.com diye. NS kaydi olarak DNS server IP ni gir.
CNAME olarak www birsey.xxx.com u gir. Bunun yeterli olmasi lazim.. nslookup
ile kontrol et.

Ancak senin istedigin browser dan www.yyy.com girildiginde www.xxx.com
gelsin diyorsan bunu porxy uzerinde redirect_program ile basit bir perl
script ile saglayabilirsin. SQUID FAQ larinda olmasi lazim. Eger bulamazsan
geri don, ben bulmaya calisayim..

Umarim aciklayici olmustur.
Iyi calismalar..
Ilker G.