[LINUX:22789] Re: mount /dev/eth0 ??????

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Mon 11 Dec 2000 - 10:33:54 EET

On Sun, 10 December 2000, "murat dagdelen" wrote:

> [...]
> aralarinda birbirlerini goruyorlar. fakat benim yapmak istedigim her bir
> serverin bir IP numarasi olduguna gore ben TCP/IP yolu ile bir linux
> makinasinda windows makinalarini gormek istiyorum.
>
> Aslinda bunu ayni makina uzerinde farkli partisyonlarda olunca
>
> mount -t vfat /dev/hda1 /mnt/windows
>
> diyerek yapabiliyoruz..
>
> Fakat ben burada device olarak eth0 i kullanarak bir ip numarasindan bir
> directoryi kendi linux makinamda bir directorye baglamak istiyorum. Boyle
> bir sey mumkun mu? Yani,
>
> mount -t vfat /dev/eth0:ipnumarasi:/dir /mnt/AComputer

Linux fs. hiyerarsisinde /dev/eth0 yok. eth0 bir tur sanal cihaz. Bu nedenle boyle bir tanımlama yapamazsınız.

ls /dev/eth*

deneyin, goreceksiniz.

> seklinde (yada benzeri sekilde bir syntax ile) mumkunmu? Ben denedim
> beceremedim. Ama belki daha once deneyen yada benden daha iyi olan birileri
> muhakkak vardir...

Elbette.. Eger KDE veya GNOME kullanabiliyorsan linneighborhood kullanabilirsin. Oncelikle samba'ya ihtiyacin var. Samba icin workgroup adi, Windows calisma grubu adi ile ayni olmali. Sonra da

http://www.bnro.de/~schmidjo/

adresinden linneig... indirip kurmalisin. Windows'taki ag komsularina merhaba diyebilirsin boylece..

Bunun yerine

mount -t smbfs -o username=kullanici,password=sifre //nt_makine_netbios_adi/paylasim_adi /mnt/mountpoint

komutunu kullanabilirsin.

IP bazinda biraz daha zahmetli, cunku smb (Windows haberlesme protokolu) protokolu IP'den bagimsiz calisabilir. Bu nedenle IP adresleri degil, NetBIOS adlarinin kullanilmasi daha mantikli olur.. Denemek isterseniz "man smbmount" u biraz inceleyin. smbmountun ip ile alakali bazi secenekleri var..

> Unutmayin hedef makina Windows NT benim makinam ise Linux olacak.

Hedef makine NT 4.0- ise pek bir sorun olmaz. 5.0 (W2K) ise, kerberostan turetme bir login guvenligi mevcut. Bu problem cikarabilir. Ayrica Samba icin Encrypt passwords gerekebilir.

iste calisan bir smb.conf:
------------------------------- Basla...
[global]
        workgroup = OZSOFT
        netbios name = LINUX
        server string = Samba Server
        interfaces = 192.168.1.1/255.255.255.0
        security = SHARE
        encrypt passwords = Yes
        log file = /var/log/samba/log.%m
        max log size = 50
        socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192
        os level = 99
        preferred master = Yes
        domain master = Yes
        dns proxy = No
        wins support = Yes

Bu serverin ayni zamanda Domain master olarak calsitigini da ekleyelim, eger domain masteriniz varsa ilgili satirlari (son 5 satir) kaldirin

sonucu yazarsaniz, liste sakinlerini bahtiyar edersiniz..

Saygi ve sevgiler...

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com