[LINUX:22684] Re: qmail&RELAY

From: Huseyin YUCE (hyuce@marun.edu.tr)
Date: Wed 06 Dec 2000 - 13:34:01 EET

Merhaba Mehmet,
/usr/local/etc veya /etc altina
tcp.smtp diye bir dosya olustur ve

127.:allow,RELAYCLIENT=""
xxx.xxx.xxx.:allow,RELAYCLIENT=""

Burdaki xxx ler relay vermek istedigin IPler

daha sonra
tcprules tcp.smtp.cdb tcp.smtp.tmp < tcp.smtp
komutu ile tcp.smtp.cdb olustur..

rc.d icine tcpserver.sh diye bir dosya olustur ve
PATH=/usr/local/bin
echo -n " Qmail-smtpd" && tcpserver -x /usr/local/etc/tcp.smtp.cdb \
-c 400 -u 82 -g 81 0 smtp /var/qmail/bin/qmail-smtpd 2>&1 \
/var/qmail/bin/splogger smtpd 3 &
gir..
en azindan ben FreeBSD de bu sekilde yapiyorum..

bende smtp de authenticated yapamadim..
bunu becerebilen var mi?

Wednesday, December 06, 2000, 9:42:30 AM, you wrote:

MU> Merhaba,

MU> Qmaili kurdum ve çalıştırdım. Şu an inceliyorum.

MU> Yardımcıl olan arkadaşlara çok teşekkür ederim.

MU> Relay işlemlerini nereden yapıyoruz.

MU> Teşekkürler....

---
Saygilar....,

 Huseyin e-mail:hyuce@marun.edu.tr
14:28:52 06.12.2000

Bu tagline melankolik takilan duygusal insanlara adanmistir...