[LINUX:22548] Re: KDE 2.0 Turkce klavye olasi cozum

From: Togan Muftuoglu (toganm@turk.net)
Date: Mon 04 Dec 2000 - 07:19:12 EET

Merhaba,

Bu sekilde cozumleneceginden emin degilim ama ben bu yontemi hazirlarken
kullandigim konsol klavyesinin ve konsol fontlarinin da bir etkisi
olabilir. SuSE de consol modunda iken hangi klavye dosyasini
kullaniyorsunuz, hangi konsol fontlarini kullaniyorsunuz. trq.map.gz
dosyasini yast ile yukleyin konsole font olarak lat5u-16.psf.gz yi de
konsol fontu olarak yukleyin.

Aslinda aklima daha mantikli gelen eger kvt altinda turkce karakterleri
gorebiliyorsaniz Xaltindaki turkce klavye eslem dosyasinin calistigi
seklinde ancak fontlarinizda bir cakisma oldugu. xterm calistirdiginizda
turkce klavyeyi kullanabiliyor musunuz Yani yumusak g, i , noktali s
tuslarina bastiginizda herhangi bir karakter basiyor mu yoksa bic bir
sey olmuyor mu ?

xtermden xev kullanarak tuslara basin X'in hangi karakterleri hangi
tuslara karsilik tanimladigini goreceksiniz. eger turkce karakterlerle
ilgili tuslarda olmasi gerekenlerin disinda karakterler cikiyorsa
onlari bildirebilirseniz sevinirim.

Bu arada X 3.3.x ler icin cozumu kendim deneyemedim, X4.01 kullaniyorum
ve bu klavye ile sorunsuz olarak calisabiliyorum.

Iyi calismalar

--
Togan Muftuoglu
toganm@turk.net

100% MS FREE Absolutely no component of Microsoft was used in the generation or posting of this e-mail. So it is virus free