[LINUX:22438] Mandrake 7.1 Turkce

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Fri 01 Dec 2000 - 00:14:57 EET

 Selamlar

 Mandrake 7.1 de Xfree 4 de TR yapmaya calisiyorum.
Neyi unutuyorum acaba ?

 /usr/X11R6/lib/X11/fonts/locale ( path tam aklimda
degil ) icinde
cp -f iso8859-1/* iso8859-9

 iso8859-9 fontlar gerek xfs, gerekse XF86Config-4 de
ayri ayri pathlari tanimlanarak, listenin basina
konarak, hatta listede sadece TR fontlarin path i
belirtilerek ( bir de ...../fonts/local, cursor font u
icin lazimmis, xfree istiyor ) denendi. Hatta
"ttmkfpath >fonts.dir" vs kullanilarak bir grup ttf
font da denendi. Soffice icin kullanilan ttf leri de
kullandim. ( redhat 6.2 de sadece onlari kullaniyordum
sistemimde )

 bash kullaniyorum,
 LANG=tr
 LANGUAGE=tr_TR
 ( ki KDE 1.1.2 de bu ayarlarin set edilmesi gerekli
mi ? Degil sanirim)

denedim, nafile..... KDE altinda turkce fontlar
calismiyor ! kikbd calisiyor, noktali c , u gorunuyor.
Ama malum yumusak g, noktali s vs karakterler
gorunmuyor. Nerde hata yapiyorum, ya da neyi unuttum?

 KDE control center yukledigim fontlari goruyor, ama
ISO8859-9 olarak degil. Bi kac kere ISO8859-8 olarak
gordgunu fark ettim, ama bunu rastgele yapoiyor
sanirim. Default veya any secmek de noktali s gormemi
saglamadi.

 Ben mandrake 7.1 de nasil turkce karakter
gorebilirim?
Bir sey gozden kaciyor ama ne ?

        Tesekkurler

                                         Onur