[LINUX:19182] Re: VCD VE DVD YARDIM LUTFEN

From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Thu 31 Aug 2000 - 23:56:20 EEST

Selam,

> 1. Bazi VCD programlarini kurup denedim.
> Bir tanesi kuruldu ama calismiyor. Bir tanesi hic
> kurulamadi. Bir tanesi de kuruldu ama .dat dosyasini
> taniyamiyor. Ben de bu film dosyasini hddye kopyalayip
> mpeg uzantili yaptim. Ismini degistirmenin yettigini
> daha once alt yazi islemleri yaparken tecrube
> etmistim. Buna ragmen yine oynatmadi. Neden olabilir?

vcd seytermiyorum ama mpegtv deniyor.

> 2. DVD oynatmak icin ille de dosyayi hddye kopyalamasi
> gerekiyor mu? Bunu hepsini kopyalayarak mi yapmasi
> gerekiyor yoksa sadece bir kismini kopyalayip
> seyrettirirken kalanini kopyalamaya devam edebilmesi
> gibi bir durum soz konusu mu?

buna gerek yok.

livid icinde gelen oms adli program ile guzel bir gui ile dvd
seyredebilirsiniz. Biraz ugrastiriyor ama mpeg kartiniz varsa dxr2 veya
kartiniza gore dxr3 modullerini cekmeniz lazim yoksa iki tane pipe yaratip
onlarla seyrediyorsunuz. Aslinda Linux da nasil dvd seyredilir diye bir
howto ya baslamistim ama zamansizliktan kaldi oyle

> 3. Linuxu evde kurdum. Farkli kullanicilar tanimladim.
> Terminal ekranlarini ayni anda farkli kullanicilarla
> acip pine ile mail alisverisinin bu kullanicilar
> arasinda gerceklesip gerceklesmedigini denemek
> istiyorum. Localhost.localdomain host ismi iken bir
> sorun yoktu. Host ismini dolphin, domain ismini de
> ocean.ork.tr olarak degistirdim. Bundan beridir bir
> turlu mail alisverisi gerceklenemiyor. Buna bir cozum
> var mi?

en basiti tekrar localhost.localdomain yapin

IYI CALISMALAR

                                                          MURAT KOC