[LINUX:19162] Re: kiralik hat - network

From: HorNET KnighT (hornet@prontomail.com)
Date: Thu 31 Aug 2000 - 10:20:45 EEST

Selamlar,
Boyle bir uygulama gereksiz (kanimca) zira neye ne icin ihtiyac
oldugunu da sorgulamak gerekli. Ne tur bir guvenlige ihtiyac
duydugunuzu analiz etmek, ve ondan sonra neye yatirim yapilacagina
karar vermek lazim. Bence ha cift ethernet takip birini digerinin
gateway'i yapmissiniz, ha ipchains ile diger clientlarin net'e
cikisini saglamissiniz hic farki yok; hatta ve hatta ipchains ile cok
daha guvende olursunuz. Yok eger guvenlik cok cok onemli ve
rakiplerimin arasinda benim ipchains ile olusturacagim bir firewallu
asip gelebilecek kisiler olabilecektir diyorsaniz donanimsal cozumler
kullanilabilir ama slackware varken bu tur bir uygulama (tekrar
ediyorum bence) gereksiz. Muhasebenize ya internet cikis-girisi
vermeyin ya da muhtemel trojan portlarini yine ipchains uzerinden
DENY edin.
Iyi calismalar

selamlar,
bir kiralik hattin aga baglanmasinda asagidaki gibi bir baglanti
dusundum. router ve switch arasina uzerinde slackware 7.1 kurulu olan
iki ethernetli bir makine var. 1. ethernet (router'a bagli olan),
2.ethernetin gateway'i... 2.ethernet agdaki terminallerin gateway'i.
ipfw kullanarak yeterli eminyeti saglamis olurmuyum? bunun disinda
daha saglikli ve emniyetli kiralik hat - network baglantisi
olusturanlar varsa fikirlerini benimle paylasabilirler mi? Simdiden
cok tesekkurler...