[LINUX:19110] Re: cift gateway

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Mon 28 Aug 2000 - 10:06:16 EEST

On Sun, 27 August 2000, Alper Oguz wrote:

> Merhaba
>
> Asagidaki mesaj biraz uzun oldu, kisaca 2 eth kartiyla iki aga baglanmayi
> soruyorum. Ama 2 ag icin de o aga ait bir default gateway girmem gerekiyor.
> ----------
> Soyle bir sorunum vardi, bir linux makine 2 ethernet kartiyla iki aga bagli.
> Iki agda da router kullanmasi gerekiyor. Biri ic ag (lan), digeri dis ag.
>
> route komutuyla 2 tane default gateway ekledigimde dogru olarak yapmis
> gorunuyor ama aglardan sadece biri calisiyor. Soyle yapiyorum:
>
> route add default gw 172.20.1.1
> route add default gw 212.58.27.49

> [...]

Selamlar...

Sanýrým hataniz, aslen tek default gateway'e sahip olmaniza ragmen, iki default gateway tanimlamis olmaniz. Ikinci default gateway, genelde birinci cevap vermedigi zaman kullanilir. Yapmaniz gereken gateway adreslerini default olarak degil, ag adresi (IP/netmask) olarak tanimlamak.

route add 172.20.1.0 netmask 255.255.255.0 gateway 172.20.1.1
route add default gateway 212.58.27.49

Bu satirlar, 172.20.1.x adresleri icin 172.20.1.1 adresinin default (?!) gateway olarak kullanilmasini belirtir. Boylece 172.20.1.x adreslerine gidenlerin bu nete yonlenecegi belirlenmis olur. Biz kabaca C sinifi bir netmask tanimladik. Tabi network ta belirtilmis olmali. 212... adresini ise internet olarak dusunduk. Yani 195.. vs. gibi adresler icin de default gateway burada dedik.

route add -net 172.20.1.0 device eth0

seklinde (ufak tefek veya iri yari degisiklikler olabilir) bir komut kullanilmali ki, kernel bu adreslerin eth0'a bagli oldugunu bilsin. Bu arada, netmaskiniz, eth0 ve 1 'in hangi aglara bagli oldugunu belirtmediginiz icin routing tablonuzu tam olarak belirleyemiyoruz.

Kendi adima bu sekilde iki gateway kullanmadim hic. Bu sekilde bir deneyin. Olmazsa sonucu bildirin, tabii ki netmask. vs. ekleyerek. Duzelirse gene sonucu bildirinki, merak edenler (basta ben) bu islemin nasil yapildigini ogrensin ve mutlu olsun..

Saygi ve sevgiler..