[LINUX:19093] Re: ip sharing

From: Cavit Keskin (cavit.keskin@vestelnet.com)
Date: Sat 26 Aug 2000 - 15:12:47 EEST

Ben boyle bir uygulamayi uzun sure çalistirdim.
Kendi yaptigim çözümü anlatayim begenirsen denersin

20 kisi için zannderim tek bir dial-up baglanti yeter ben 30-40 kisiye
bile hizmet verdim.
ipchains dökümanlarinda ppp için nasil masq yapilacagi yazili.

Proxy kurmak zorunda degilsin.

ihtimal -en ucuzu- dinamik ip kullanman olacak. bundan dolayi dynip.com
dan yillik 35 $'a dns hizmeti alabilirsin. boylece dinamik ip için bir
domain name hizmetini saglamis olacaksin. web, mail vb. hizmetleri
böylece kolaylikla verebilirsin.

bundan sonrasi kolay.

Bu islerin tümünü bir 486 makinada kolayca yapabilirsin.

Yok trafik yogun olacak diyorsan ip share denilen hublardan iki dial-up
kullanmak içim bir adet satin alabilirsin. Fakat bu sefer arkadaki mail
serverinde real ip olmayacagi için bir probleminde olacak. Yani dns
hizmetini alamayacaksin. Çünkü dynip için bir client çalistirmak
zorundasin.

Kolay gelsin

Cavit Keskin