[LINUX:18960] Gençlere bir ders!!!!!!

From: Kemal Gencay (kemalg@superonline.com)
Date: Mon 21 Aug 2000 - 15:35:37 EEST

Radikal İsmet Berkan'in yazisi:

Amerikan universitelerinin cok sevdigim bir adeti var. Her yil, her
universite kendi alaninda cok sivrilmis ama mutlaka akademik hayattan
gelmesi de gerekmeyen bir onemli ismi mezuniyet konusmasi yapmak, yeni
mezunlara cesitli ogutler vermek uzere davet ediyor.

Asagida bu yil, unlu Yale Universitesi'nde yapilan mezuniyet toreninde
konusmak uzere davet edilen Oracle bilgisayar sirketinin kurucusu ve genel
muduru Larry Ellison'un sasirtici, hatta sok edici konusmasi var.

"Yale Universitesi mezunlari, daha once boyle bir giris gormediginiz icin
ozur dilerim ama benim icin bir sey yapmanizi istiyorum. Lutfen, etrafiniza
iyi bir bakin. Solunuzdaki sinif arkadasiniza bir bakin. Sonra saginizdaki
sinif arkadasiniza bir bakin.

Ve simdi sunu akliniza koyun:

Bundan bes yil sonra, on yil sonra, hatta otuz yil sonra, solunuzdaki kisi
hicbir seyi basaramamis olacak. Saginizdaki kisi de aslinda hicbir sey
basaramamis olacak.

Ve siz, ortadaki? Ne bekliyorsunuz? Siz de basaramayacaksiniz.
Basaramayacaksiniz.

Aslinda bugun soyle bir etrafima baktigimda parlak gelecek icin yuzlerce
umut isigigoremiyorum. Yuzlerce degisik endustride liderligi ele alacak
kisiler de goremiyorum. Gorebildigim tek sey, gelecegi basarisizliktan
baska bir sey olmayacak yuzlerce insan. O kadar.

Sinirlendiniz. Bu anlasilabilir bir sey.

Ben, Lawrence 'Larry' Ellison universite terk, kim oluyorum ve bu yetkiyi
nerden aliyorum ki, ulkenin en prestijli yuksekogrenim kurumunun bu yilki
mezunlarina boyle seyler soyleyebiliyorum?

Bu yetkiyi nereden aldigimi soyleyeyim:

Cunku ben, Lawrence 'Larry' Ellison, universite terk ve dunyanin en zengin
ikinci adamiyim. Siz degilsiniz.

Cunku Bill Gates, o da universite terk ve dunyanin -simdilik- en zengin
adami.

Siz degilsiniz.

Cunku Paul Allen, o da universite terk ve dunyanin en zengin ucuncu adami.
Siz degilsiniz.

Baska ornekler de var. Mesela Michael Dell, o listede 9 numara ve yukari
dogru hizla tirmaniyor, o da universite terk. Ve siz o listede hâlâ
yoksunuz.

Himmm... Simdi cok kizdiniz. Bu da anlasilabilir.

O halde biraz da egolarinizi oksamama izin verin.

Pek cogunuz burada dort ya da bes yil egitim gordunuz. Onunuzdeki yillar
icin epey iyi bir egitim aldiniz, bilmeniz gereken pek cok seyi ogrendiniz.
İyi calisma aliskanliklari edindiniz. Burada size o onunuzdeki yillar
boyunca yardimci olacak bir suru insan tanidiniz, onlarla baglanti
kurdunuz. Ve hayat boyunca yaninizdan ayrilmayacak bir kelimeyle guclu bir
iliskiniz oldu burada: Terapi.

Bunlarin hepsi guzel seyler.

Ama gercekte, o kurdugunuz arkadaslik baglantilarina fena halde ihtiyaciniz
olacak. O calisma aliskanligina ve 'terapi'ye de ihtiyac duyacaksiniz hayat
boyu.

İhtiyaciniz olacak, cunku universiteyi terk etmediniz. Dolayisiyla asla
dunyanin en zengin insanlari arasina katilamayacaksiniz. Elbette, belki de
listeye 10 ya da 11. siradan, Microsoft yoneticisi Steve Ballmer gibi,
girebilirsiniz. Ama herhalde onun kimin icin calistigini soylememe gerek
yok, degil mi? Sadece kayda gecsin diye soyluyorum, o da zaten master
sinifindan terk. Biraz gec kalmis anlayacaginiz.

Son olarak, herhalde bazilariniz ya da umarim bu konusmadan sonra cogunuz
kendi kendinize soruyorsunuz: 'Yapabilecegim bir sey var mi? Bir umudum var
mi?'

Maalesef hayir. Cok gec kaldiniz. İcinize cok sey dolduruldu, siz onlara
bakip cok sey bildiginizi saniyorsunuz. Artik 19 yasinda degilsiniz.

Eveeet, simdi gercekten cok kizdiniz. Bu anlasilabilir bir sey. Belki de su
an, size bir umut isigivermenin, bir cikis yolu gostermenin tam zamanidir.

Hayir, 2000 mezunlari size degil. Siz kaybettiniz. Sizi, yilda 200 bin
dolarlik komik maas ceklerinizle bas basa birakiyorum. Ustelik o maas
cekinin ustunde sizden birkac yil once okulu terk etmis birinin imzasi
olacagini soyleyerek.

Ogutlerim size degil daha alt sinifta okuyanlara.

Size soyluyorum: Hemen ayrilin. Daha guclu soyleyemem: Ayrilin. Hemen
toplayin esyalarinizi ve fikirlerinizi ve bir daha geri donmeyin. Terk
edin. Her seye yeniden baslayin.

Size soyleyebilecegim tek sey, o basinizdaki kepler ve kiyafetin sizi aynen
su guvenlik gorevlilerinin beni kursuden asagi cektigi gibi asagi
cektigi..."
VURAL KOYUSTU
<<http://www10.ewebcity.com/vkoyustu>>>